Emelie

Love the life you live - live the life you love

Dag 3 och 4 - San Diego

Kategori: Resor

Igår åkte vi hit till San Diego. Resan tog typ två timmar eller nåt sånt. Sen checkade vi in på motellet och bytte om och åkte till en helt sjuk outlet som låg precis vid den mexikanska gränsen. Där var det så billigt så att det ju faktiskt borde varit olagligt.

Vi började med Levis butiken där jag köpte ett par svarta jeans, en skjorta och ett par supersnygga manchestershorts i mintgrönt. Sköna som bara den är dom också. Sen gick vi in på lite diverse butiker och småshoppade lite, bland annat en butik där jag köpte två par solbrillor för 1,50 dollar styck vilket är typ 7 spänn? Samt strumpor för 95 cent och några linnen för 3 dollar. Helt sjukt billigt ju, och det är ändå bra grejer.

Sen blev det bland annat conversebutiken där jag köpte ett par mintgröna skor för ynka 20 dollar. Helt sjukt billigt. Även ett par reebook easytone skor införskaffades som jag velat ha väldigt länge men varit för snål för att köpa. Nu slog jag till för mindre än halva priset jämfört med Sverige. Sen ett par Nike sneakers som var supersnygga också de väldigt billiga.


Vi var också inne på lite andra småbutiker också. Vi shoppade alla väldigt mycket för en väldigt billig peng. Jag är supernöjd med mina kap.


På vägen hem blev jag dock väldigt dålig, hade superont i huvudet och kort därefter blev jag akut illamående, spydde, sov en väldigt kort stund innan middagen och försökte dricka en massa vatten, sen gick vi ut och åt. Jag mådde dock fortfarande helt galet illa, men kände ändå mig hungrig när jag kände matlukten. Vi beställde pizza som var helt enorma och jag lyckades bara äta en liten bit och kunde inte få i mig mer än en klunk av ölen jag köpt. Efter middagen gick jag och Mackan hem direkt och då spydde jag för andra gången. Sen blev det att sova rätt omgående. Och som tur var så vaknade jag utan illamående och huvudvärk imorse.


Idag har vi varit på San Diego Zoo. Herregud vilken upplevelse det har varit. Vi har sett massvis av djur och det har verkligen varit en toppendag. Dock så är man rätt sliten nu och vi har gissat på att vi har gått runt 2 mil idag. Fötterna värker fortfarande ganska mycket efter några timmars chillande. Hur som helst så har det varit jättekul och över min förväntan. Vi har haft ganska skapligt väder idag, framförallt mellan klockan 13-16 och vi har alla bränt oss, speciellt i ansiktet. Benen har det dock inte blivit nånting på eftersom solen ligger mitt på himlen, så det blir mest det som träffas rakt uppifrån. Min aftersun kom genast till användning i alla fall. Har dock varit ganska halvdåligt väder sen vi kom hit. Relativt varmt på dagarna, men molnigt och svinkallt på kvällarna. Nu ångrar man sig lite att man tog med sig en hood bara.


Imorgon blir det förmodligen så att vi delar upp oss eftersom jag och Mackan vill på Sea World och dom andra vill åka till mexikanska gränsen och gå över till Tijuana. Men det visar sig hur vi gör. Hoppas dock på en härlig dag på Sea World.


Nu dricker vi öl/cider/vin/rom och cola, ja alla dricker olika helt enkelt. Om en stund ska vi ta en taxi till typ bar/restauranggatan och käka middag. Sen vet jag inte vad det blir men jag känner för en ganska tidig kväll. Är fortfarande helt sjukt trött tidigt på kvällarna så jag är väl inte riktigt återställt i dygnsrytmen än. Men man måste ju ändå tänka på att klockan här är 19:23 och i Sverige 04:24.


Tyvärr går det inte så bra att ladda upp bilder just nu vilket verkligen suger eftersom jag har massvis med härliga bilder. Men det kommer lite senare då :)


Lördag den 12 juni klockan 04:31 svensk tid.

Kommentarer

  • Mamsen! säger:

    Kul att läsa vad du har för dig. Fortsätt att skriva varje dag! Vi har haft en underbar helg i stugan med närmare 30 grader.

    Kom på att du skulle kunna få köpa ett par turkosa eller blå converse till mig om du dyker på några fler.

    Ha de så gott lilla gumman!

    2011-06-12 | 13:14:52
  • Mamsen! säger:

    Min storlek är 38 eller 38,5 vore ännu bättre. Ha det!

    2011-06-13 | 05:57:54
  • Mamsen! säger:

    Himla mycket tjat om converse från mig - har kommit på att mönstrade converse är coolt. Du vill väl ha en cool mor? :) Nå väl, vi får väl se om du hittar något spännande! Må så gott och hälsa din älskling!

    2011-06-14 | 08:45:08
  • emelie säger:

    Haha, jag ska se om jag kan hitta några fräsiga Converse åt dig med :) Men det ska vi nog kunna hitta när vi är tillbaka i Los Angeles :)



    Saknar dig i massor! Hälsa alla där hemma :)

    2011-06-18 | 06:25:22

Kommentera inlägget här: