Emelie

Love the life you live - live the life you love

Dag 2 - flygresor

Kategori: Resor

Nu sitter jag på flygplanet till Los Angeles. Klockan är 15:36 svensk tid och 06:36 i  Los Angeles tid. Vi kommer att vara framme om lite mindre än åtta timmar. Jag har nog aldrig haft en så sömnlös resa som den här. Först har jag hållt mig vaken för att kunna sova på detta planet, men det funkar inget vidare. Jag lyckades somna i början och jag somnade djupt, trots att jag var helt galen av kissnödighet innan jag somnade och väntade på att man skulle få gå på toa. Men då somnade jag som sagt. Blev dock väckt när det var klartecken att gå på toa och sömnen blev därmed ett minne blott. Jag är supertrött men jag lyckas inte somna, främst eftersom jag inte kan sitta bekvämt hur jag än försöker. Men ögonlocken är tunga och jag kommer säkerligen att somna bara jag kollar på nån lättsam film eller tv-serie länge nog.


Jag är väldigt besviken på filmutbudet på det här flyget. Det finns en film jag gärna vill se, men eftersom jag är så himla trött och inte kunde koncentrera mig gav jag upp efter en halvtimme. Får helt enkelt se den någon annan gång när jag känner att jag orkar hänga med. Vi har alltså små skärmar på stolen framför oss och kan välja bland musik, flygöversikt, några få filmer och några enstaka avsnitt som är mitt i säsonger av ointressanta serier. Dock så fanns det många roliga spel, men det har jag provat och tröttheten är allt för stor för att kunna koncentrera sig.


I övrigt har jag också likaså mina medresenärer försökt locka sömnen med hjälp av alkohol. Jag har druckit en öl på Heathrow samt en sån där liten flaska med vitt vin som finns på flyget. Det känns lite tröttare av vinet, men inte så pass att jag kan däcka trots ryggsmärta och massvis med ljus och ljud. Men som sagt. Sömnen kommer nog tids nog och eftersom vi har drygt åtta timmar kvar så lär det säkert bli iaf någon timmes sömn. Sen satsar jag på red bull när vi kliver av flyget för att hålla mig vaken till runt 19-20 tiden. Sen kommer jag nog däcka som en knubbad säl så fort jag lägger mig i sängen på motellet.


Aja, det blir nog bra det här. Jag är bara trött och frustrerad över min extrema trötthet och sömnlöshet. Jag är avundsjuk på alla i mitt sällskap som alla lyckats sova. Mackan och jag är de som sovit minst. Vi tänkte att vi skulle härda ut till den här flygresan och det funkar ju för honom i alla fall. Jag kan också tillägga att jag nu varit vaken i 34 timmar med endast en kvarts sömn. Det måste ju vara farligt. Och jag kan också tillägga att det förvånar mig att jag kan vara vaken så länge, jag som alltid sover så tidigt och mycket. Men som sagt så har jag väldigt svårt att sova när jag reser och att resa långt och dessutom börja jobba klockan 06:00 samma dag som man åker var kanske inte så bra. Men snart måste jag sova.


Anyway, vi befinner oss just nu över Grönland och börjar alltså närma oss USA sakta men säkert.


Nu blir det att kolla på nån av mina sovfilmer i hopp om att det fungerar. Hej svejs!

torsdagen den 9 juni klockan 15:49 svensk tid.

Kommentarer

  • christer granström säger:

    Knubbade sälar har jag inte hört men däremot KLUBBADE sälar, kommer av det att man förr gick ut på isarna för att klubba ihjäl dom, så de så.

    2011-06-13 | 20:16:08
  • emelie säger:

    haha men moffa då. du får visa lite hänsyn till att jag skrev det där när jag inte hade sovit på typ 36 timmar :P Kram på er :)

    2011-06-18 | 06:28:14

Kommentera inlägget här: