Emelie

Love the life you live - live the life you love

Dag 1 - Resenatten

Kategori: the real me

I skrivande stund sitter jag på Arlanda och spelar Kungen och dricker Red Bull för att hålla mig vaken så länge som möjligt för att minska på jetlaggen och underlätta den långa flygresan genom att förhoppningsvis sova större delen av flygningen. Just nu vet jag inte hur det går, men efftersom jag lyckats hålla mig vaken så här långt så bådar det ju i alla fall gott. Dock så kan jag ju erkänna att jag har en liten nackdel i jämförelse med mina medresenärer. Nämligen att jag jobbade idag och till på köpet började klockan 06:00, Detta innebar att jag alltså klev upp runt halv fem imorse. Alltså snart ett dygn sedan.


Hur som helst så har resan gått bra och faktiskt relativt fort så här långt. Förmodligen är det värsta över, nämligen bilresan, detta för att när man åker bil kan man inte riktigt göra något. Utan man sitter bara och kollar på vägen eller träden som susar förbi. När man åker flyg eller tåg exempelvis kan man ju dock läsa eller kolla på film eller något, men det går ju inte i bilen utan extrem åksjuka. Men det är som sagt över nu och nu väntar bara 1 timme och 40 minuters väntande tills vi ska checka in och därefter yttligare två timmar tills flyget går. Men när man har checkat in brukar tiden flyta på ganska bra tycker jag. Så det ska nog gå bra. Därefter flyger vi alltså till Heathrow i London för att byta flyg. Vi landar runt 9 och flyget som ska ta oss till ljuva Los Angeles går runt 11. Så det kommer nog att gå alldeles utmärkt. Förmodligen visar dom någon bra och ny film på planet också vilket alltid får tiden att gå lite fortare. Och skulle dom inte visa någon bra film så har vi ju alltid min dator att kolla på så länge batteriet räcker.


När vi väl landat i Los Angeles blir det till motellet ganska raskt för en välförtjänad dusch. Först ska det inhandlas shampoo och tvål, men det lär säkert finnas nåt supermarket i närheten. Sen vet jag inte vad vi gör på kvällen, men min gissning att det blir både en lugn och tidig kväll. Kanske lite utforskande om området och sånt, men jag vet som sagt inte riktigt. Det är inget egentligen planerat förrns dagen efter då vi drar till San Diego.


Nu ska jag fortsätta kämpa på att hålla mig vaken och försöka underhålla mig själv så gott det går. Tror jag ska spara på batteriet till datorn och läsa lite istället. Läser "I det tysta" som är helt gaaaaalet spännande. Har läst nästan hela boken bara idag. Så den är verkligen intressant.


Greetings from Arlanda!

torsdag den 9 juni klockan 03:29

Kommentarer


Kommentera inlägget här: