Emelie

Love the life you live - live the life you love

One day

Kategori: Norge

Oj vad det har hänt mycket idag känns det som. Världens längsta dag skulle man kunna kalla det för. Började med att åka till jobbet, väl där åkte jag upp med Kaj på skoter till toppen där jag skulle jobba idag. Men det var rätt lugnt eftersom hela breive-sidan där jag satt var avstängd för alla utom alpenisterna. Så jag satt där och virkade mössor på löpande band samtidigt som jag avnjöt kaffe, snus och vampire diaries. Helt okej liksom..


Men sen jäklar blåste det upp till storm och det blev att åka ner vid två. Väl nere fick jag frågan om jag ville jobba till halv fyra eller gå hem, jag svarade "om du verkligen behöver mig kan jag väl vara kvar". Jag behövdes tydligen till att sopa golven i verkstan, men men. Det gick fort och sen frågade Lassi om jag ville öva på att köra skoter. Det ville jag gärna! Vi åkte ut i puder direkt, en meter puder var det och jag fastnade två gånger. Sen kom vi till ett skrå och jag blev helt skakis med tanke på vad som hände sist jag skulle stå med båda fötterna på ena sidan av skotern, så vi åkte tillbaka för att ta checkrundan i barnbacken, det däremot var superkul och inte alls svårt. Inga problem alls att köra i pistat så det kändes bra.


Efter det var dagen slut och det blev hem och göra pannkakor och därefter har vi varit inne hos grannen och kollat på Avatar och ätit dipp och morötter, det nya hälsosamma livet har redan börjat! Och nu är jag här, i sängen, helt slut och ska kolla på film innan jag somnar. Nu är det bara en dag kvar att jobba sen är jag ledig. Det ska bli helt obeskrivligt skönt och välbehövligt. På tisdag ska jag ligga i sängen till minst klockan tio, kanske elva till och med! Det ni..
God natt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: