Emelie

Love the life you live - live the life you love

Normal

Kategori: Norge

Nu har ännu en dag gått. En väldigt jobbig men samtidigt en väldigt skön dag. Lång, det har den varit i alla fall och om cirka fem minuter när jag har skrivit klart det här ska jag kolla på film och sussa sött. Jag ska drömma att jag åker hem, listan över saker man känner att man behöver åka och införskaffa i underbara Sverige växer till sig.


Anywaaaay, började dagen med att skotta snö i typ två timmar, jobbigt jobbigt och axlarna gör ont. Men det överlever jag. För vet ni vad, imorgon så är jag ledig!!!!! Hallelujah! Jisses vad skönt det ska bli med sovmorgon. Jobbar dock kvällskörning imorgon så jag är inte helt ledig. Men det är sovmorgonen som känns mest viktig i detta skede. Sen får jag ju slöa hela dagen och kvällen på onsdag så det gör inte mig något. Men sömn.... Mmmmm.


Dagen gick i alla fall ut på att jag jobbade på toppen som stängde när det blåste i 27 sekundmeter och jag fick då åka hem. Klockan var då runt ett men jag får ändå betalt fram till halv fyra. Det gillas ju såklart mycket. Och mössor har virkats på löpande band i samband med att beställningar kommer in från halva huset jag bor i. Men det är underbart ju!


Sen kom Anton in och sa att det var halva priset på alla frysvaror på Ica och svisch sa det bara så satt vi i bilen på väg till Ica för inhandlande av mestadels fryspizza. Men billigt är väldigt gott. Speciellt för en snål svensk i ett dyrt land. Då är det mumma.


Därefter kollade vi på Normal och sen lite på Patch Adams, men vi orkade inte med hela Patch och nu ligger jag här och tänker sova precis om två minuter. God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: