Emelie

Love the life you live - live the life you love

En kebabpizza med bea, tack

Kategori: Norge

Det jag saknar mest här i Hovden förutom min världens bästa familj och alla vänner där hemma är faktiskt mat. Det är nämligen så att Hovden är väldigt litet och utbudet är extremt begränsat på vad man nu kan tänkas behöva. Hur som helst, det är litet. Det finns ingen pizzeria här, eller nåt annat liknande heller för den delen. Och det jag och min kära roomate sitter och drömmer oss bort till allra mest det är just en stor kebabpizza. På min ska det vara champinjoner, en massa ost och bea. Gud så jag saknar det. När jag kommer till Sverige är det förmodligen det första jag ska äta. Det andra jag vill äta är mammas mat.


Annars saknar jag messmör. Jag äter knappt mackor hemma, men när jag gör det är det väldigt ofta messmör på de mackorna. Numera så lever jag i princip på mackor. Eller ja, till lunch varje dag äter jag mackor. Väldigt tröttsamt. Tur att jag började äta fil och flingor till frukost efter ett tag annars hade jag aldrig kunnat se något med en antydan till bröd igen. Men hur som helst. Mitt messmör tog slut ganska fort och enda sen dess har jag längtat efter en ny tub. Och nu banne mig så ska mamma skicka en. Det ska bli så underbart gott när den kommer. Mums. När hon frågade om det var nåt annat jag ville ha kunde jag inte komma på nåt annat än svenska tidningar. Konstigt är det, för jag längtar efter saker som finns hemma hela dagarna. Men när man får frågan kan man inte komma på nåt. Typiskt. Men förmodligen kommer jag komma på något med inom de kommande dygnen.


Nu är det nog med mitt tjat om mat jag saknar. Imorgon är jag äntligen ledig och förhoppningsvis kommer solen att skina lika mycket som den har gjort de senaste dagarna, för då ska jag och Anita sitta ute på balkongen och ha det riktigt skönt. Sen är det bingo som vanligt imorgon kväll. Det blir kul och en vacker dag ska jag banne mig vinna nåt. Förra veckan var dock högsta priset en bandsåg och vem i hela friden vill ha en sån? Det vet jag då inte. Men nåt vill jag vinna och det ska jag också innan säsongen är slut. Tur att det är gratis iaf.


Ikväll har vi kört yoga direkt efter jobbet, sen blev det ett kilo mat och därefter har vi kollat på sagan om ringen. Rätt tröttsamt men den är ju ändå bra. Nu ska jag ta mig en macka eller två (igen) och sen blir det att dra igång nån lättsam film för att sakta somna in. Sen ska jag njuta av sängen imorgon. Skööönt.

Godnatt!


Jag och min roooomate

Kommentarer


Kommentera inlägget här: