Emelie

Love the life you live - live the life you love

Det stressiga livet i ljuva Östersund

Kategori: Norge

Jag är hemma på semester. Men semester kan jag inte kalla det. Dagarna är ganska smockfulla och tiden är knapp. Men det är helt obeskrivligt underbart att träffa alla mina underbara människor. Jag trodde innan mitt liv i Hovden började att Östersund var den mest lugna staden i hela världen. Så kanske det är, men att bo i en liten by som Hovden är så himla lugnt och skönt så man i princip blir stressad av lilla Östersund. Sen kan det ju ha att göra med att jag har så mycket att göra på så lite tid, men det hör inte hit.



Aja. Annars njuter jag av underbart god mat, umgås med alla, shoppar och har det asnajs. Brorsan kommer att åka med mig till Hovden för att jobba och bo dom här sista två månaderna vilket också känns väldigt roligt. Trist att inte längre bo med Anita dock, men som tur är så kommer det inte vara längre än tvärs över hallen :)


Ikväll ska jag avnjuta mammas underbara flygande jakob. Min favorit bland husmanskost. Sen ska vi till momma och moffa där jag ska få rätta till min rygg lite i form av en massage. Sen inte så mycket mer.


Annars den här veckan har följande skett i korta drag. Lördag: stan med mor, fika med mor, middag hos momma och moffa, försök till jacuzzibad, sömn. Söndag: frukost och The walking dead under täcket i den absolut skönaste soffan som existerar, den finns hos Mclovins mor. Oj oj oj vilken soffa. The walking dead var faktiskt också helt okej, ska absolut se den serien. Sen blev det middag i form av en efterlängtad kebabpizza och därefter blev det bio med Mclovin och bäck. Måndag: Stan med Mclovin, fondue och fransk chokladpaj hos mamma. Sen har det inte hänt så mycket mer. Jag och mamma va på stan igen idag.


Nu börjar maten bli klar så jag ska lämna min bekväma position i sängen till en lite mer obekväm position på en stol i köket. Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: