Emelie

Love the life you live - live the life you love

Sommarväder

Kategori: Norge

Idag har det varit 20 grader varmt. Det var inte riktigt solklart heller så det är ju helt otroligt. Gick hem från butiken i tshirt och med en isglass i handen och svettades. I början av april. Hur sjukt är inte det?


Bäst av allt var ändå i lördags, jag och Anita var lediga och efter typ två veckors regn och storm blev det klarblå himmel och svinvarmt. Vi satt på balkongen heeeela dagen och grillade och drack öl. Det var helt enkelt livet. Har fått en väldigt konstig solbränna också, men vad gör väl det. Jag är inte den som är den.


Anyway, är ju inte länge kvar tills jag åker hem nu. Det känns så himla bra! Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det helt ärligt. Jag har saknat alla där hemma så enormt mycket och det har varit dagar som det har gjort ont inom mig av saknad. Men nu är slutet som tur är nära och snart får jag vara hemma i ett normalt och härligt liv igen. Hovden börjar bli ganska tröttsamt och tråkigt nu. Finns liksom inte mycket att göra här. Men snart som sagt :)


Har dock blivit duktig och jag ger mig på att försöka skapa en ny vana. Gå ut och gå. Det är så himla skönt att gå ut en timme efter middagen och antingen lyssna på bra musik eller snacka skit med Sofie. Började i onsdags då jag gick 4500 steg, fortsatte i fredags då jag gick 6800 steg och fortsatte idag då jag gick 7047 steg. Jag tänkte att jag ska öka varje gång jag går ut och går, i alla fall tills det att jag är uppe i 15000 eller nåt sånt. Sen kan jag väl kanske stanna där annars kommer jag knappt hinna äta om kvällarna :P Känns i alla fall grymt bra än så länge, bortsett från skavsår, och jag planerar att göra det till en god vana nu när våren är här.


Nu ska jag kolla på någon film sen blir det sova. Toodles!


Jag och Anita degar i solen.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Allt bra?

    2011-04-14 | 19:03:58
    Bloggadress: http://browntess.blogg.se/
  • FFFFFUUUUUUUUUUU säger:

    FFFFFFUUUUUUUUUUU THERESEEEEEEEEEEEEEEEEE

    2011-04-16 | 02:53:43

Kommentera inlägget här: