Emelie

Love the life you live - live the life you love

Stress

Kategori: Random

Jag märker verkligen när jag är stressad. Magen falerar, hjärtklappning och blackouter är vanligt förekommande men det här tar hem priset. Jag vaknade mitt i natten inatt av att jag hade hjärtklappning. När jag sov! Jag kände mycket väl igen hjärtklappningen, den där superhårda som kan hålla i sig i en timme och som också leder till att jag inte ser ett skvatt.

Jag har kollat upp det hos läkaren men de tycker att mitt hjärta ser jättebra ut. Men jag tror att det är stress. När jag har mycket att göra som just nu är blandat med ekonomisk ångest. Då blir jag stressad. Jag har drygt 30 kronor att leva på fram tills på fredag. Visst det kommer att gå, men det är ändå inte kul. Det är stressigt.

Men imorgon är jag ledig och då ska jag återhämta mig från allt, absolut inte tänka på ekonomi och liknande. Jag tror att mycket av det har att göra med att jag är expert på att sätta höga krav på mig själv. Jag är en tidsoptimist och det vet jag om. Men jag är också väldigt bra på att planera. Dock så är problemet att jag oftast planerar för mycket vilket kommer från min tidsoptimism. Jag är speciellt tidsoptimist när det kommer till min fritid. Visst jag gör inte så mycket, men ändå så gör jag det. Jag har insett att mitt dagliga schema inför julmarknaden exempelvis är ganska hårt. Men det ska nog gå bra och det har att göra med att jag vill vara säker att jag blir klart med allt jag vill göra i tid.

Jag ska ta hand om mig själv och mitt hjärta bättre. Det blir bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: