Emelie

Love the life you live - live the life you love

Mössor

Kategori:

Är det enda rätta nu när det börjar bli kallt. Jag älskar verkligen mössor. Helt klart mitt favoritplagg.

Har börjat komma igång med stickandet och virkandet inför julmarknaden rejält nu och jag vet att jag kommer att hinna med allt jag ska i tid. Skulle inte alls vara kul om jag sista veckan innan julmarknaden var tvungen att göra mössor typ dygnet runt i ren stress. Så istället gör jag på det här sättet. Har blivit ganska många mössor gjorda den här veckan och en av de jag gjorde igår blev riktigt bra! Emelie kommenterade till och med hur snygg den var.

Det roligaste är milano och eskimå mössorna. Dom är superkul att göra eftersom man använder tjockt garn så de går fort att göra vilket är kul för då ser man resultat fort samt att dom blir båda så himla snygga och mysiga!


En mössa som jag gjorde för några år sedan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: