Emelie

Love the life you live - live the life you love

Friends

Kategori:

Nu är jag inne i en riktig Vänner-period igen, är det nästan jämt. Men nu har det börjar igen efter ett litet uppehåll från den bästa serien som gjorts.


Fått svar på ett jobb på en skidanläggning iaf. Så det känns absolut som att min tur till Norge kommer att bli av i vinter. Det som känns värst med det hela är att jag i så fall inte får fira jul här. Samma tanke gick när jag skulle flytta till Bangkok. Ingen svensk jul hos momma och moffa. Första gången. Det kan bli svårt. Men nu blir det ju inte lika långt bort som det kommer bli nästa år när jag inte heller kommer att fira jul hemma. Men det kommer säkert gå bra ändå. Jag kommer ju inte att vara ensam eftersom Anita också kommer att vara där, utan sin släkt.


Jag ser ändå positivt på det hela. Tror att jag kommer att växa oerhört mycket som person och känna att jag gjort något med mitt liv när jag är klar med mitt dryga ett och ett halvt år utomlands. Tanken är iaf så här: Jag åker till Norge med Anita och jobbar på förhoppningsvis en skidanläggning mellan december till april. Sen åker jag hem och har det gott några månader och jobbar lite hemma. Sen åker jag och Emelie och kanske Anita och jobbar i Norge igen från typ augusti till november. Sen är vi hemma kanske några veckor och därefter åker jag och Emelie och ser världen i form av Asien fram till typ april. Tror det kommer att bli jättebra och jag tror främst att jag kommer att vara en ny människa när jag  har njutit av Asien under ett halvår.


Målet med allt är alltså sånt här. Klarblått vatten, vita ständer, och lugn och ro. Sen såklart att upptäcka en massa saker också. Men det kommer bli choklad för själen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: