Emelie

Love the life you live - live the life you love

Until we bleed

Kategori: Random

Lykke Li har i mina öron blivit lite mer omtyckt det senaste året. Det var i samband med New Moon som jag insåg att hon var grym. Possibility är sjuukt bra. Visst är den lite deprimerande men den passade in så sanslöst bra i den scenen. Även Until we bleed tillsammans med Kleerup gillar jag skarpt. Jag älskar unika röster. Anna Ternheim, Amy MacDonald, Chris Brown och Robyn är sjukt bra exempel på detta.

Chris Brown är sjukt bra han också. Speciellt Forever har gett mig rysningar gång på gång. Även när han sjunger en jullåt som jag inte kan komma ihåg vad den heter är det helt galet. Killen kan sjunga. Även om han har misshandlat Rihanna. Jag lyssnar på hans röst. Inte på vad han gjort.

Gud nu blev jag sugen på att se Twilight filmerna. Var länge sen och hur töntigt vissa än anser att det är så gillar jag dom. Kanske måste ta och se dom ikväll. Vara uppe hela natten och bara suga in kärleken. Eller se New Moon och sugas in i hennes depression. För det gör man vare sig man vill det eller inte. Kommer aldrig glömma vilken klump i halsen jag fick när jag såg filmen första gången. Och när jag läste New moon första gången kan jag erkänna att jag grät konstant. Hemska men ändå så underbara bok..

Gud vad djupt det blev helt plötsligt, men det blir så när man skriver och samtidigt lyssnar på Possibility.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: