Emelie

Love the life you live - live the life you love

Sisådärja!

Kategori: Random

Då har jag fixat så jag inte behöver jobba 7 dagar i sträck. Ledig på måndag istället för torsdag och livet känns genast lättare.

Till min stora fasa upptäckte jag att dom goda köttbullarna jag gjorde igår inte var helt genomstekta, de flesta alltså. Dom som känner mig vet att jag är extremt petig med kött. Jag får inte för något bli påmind att det är en levande varelse som ligger på min tallrik. Därför går rött kött, kött med senor eller fett helt bort. Så med en köttbulle och lite ris i magen får jag nu klara mig tills ikväll. För det där äter jag inte. Även om jag kan äta runt det så går det inte. Jag ser det röda i köttfärsen och det går inte. Extra noga att köttet är genomstekt är det just med köttfärs. Så nu är jag jätteäcklad och äter ett äpple bara för att få smak av annat och försöka förtränga det hela.

Vilka problem man har alltså. Barn svälter i världen och här sitter jag och klagar. Men jag kan inte äta sånt!

Annars sitter jag och filosoferar, och håller alla tummar jag har för att det ska lösa sig för x i grannlandet. Annars får han bo hos mig! Tills jag åker i december iaf. Andra oroande tankar är att jag inte har ett skvatt kvar att leva på resten av månaden. Typ. Klart jag har pengar men dom ska egentligen sparas och jag vill inte ta från dom! Men det är bra på ett sätt. Nu kan jag äta skafferier och frys tom. Mjölk får jag köpa dock!

P.S X hör av dig och uppdatera mig please. D.S.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: