Emelie

Love the life you live - live the life you love

Resfeber

Kategori: Resor

Gud vad jag vill åka utomlands nu. Förhoppningsvis blir det LA i maj med X om allt går vägen, det skulle vara nice. Gratis boende och så. Sjukt sweet. Sen har jag alltid varit väldigt sugen på USA, men det har dock inte legat högst på min lista. Men ändå listan över länder jag ska besöka minst tre gånger innan jag dör. Det som lockar mer just nu är Asien och Australien. Men LA är inte fy och skam det heller. Och Asien kommer jag ändå att få om ganska precis ett år.

I Asien är det som lockar mest just nu vita stränder, Kinesiska muren, surfing, mat, massor med kultur och helt enkelt att egentligen! I Australien är det också där allt. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad det är som lockar. Jag vill bara dit. Se och uppleva allt. Och såklart njuta av värmen.

Men jag ska nog hinna med allt jag vill. Jag är ju ändå ung. Men något jag vet är att när jag blir äldre och skaffar familj och allt vill jag ändå försöka resa utomlands en gång per år. Visa mina barn världen också. Jag fick tyvärr inte så mycket utland som barn och har därför inte sett så mycket. Men det finns ju anledningar till detta. Exempelvis att vi besöka Lysekil varje år istället eftersom farmor och farfar bodde där. Och det är ju nästan Sveriges motsvarighet till utlandet.

Men innan allt sånt ska jag åka runt så mycket jag kan. Jag ska uppleva så mycket jag bara kan och inte behöva känna när jag blir äldre "jag önskar att jag gjorde det när jag var ung och kunde". Det hör man så ofta tycker jag. Från äldre människor som säger "Passa på medans du är ung för sedan går det inte längre". Klart man kan resa när man har familj men absolut inte på samma sätt.


Los Angeles

Kommentarer


Kommentera inlägget här: