Emelie

Love the life you live - live the life you love

Nära döden upplevelse

Kategori: Random

Igår var jag och tog skoterkortet. Jag kan börja med att säga att jag klarade och hade alla rätt. Men det var inte bara positivt. När jag körde i skrå vurpade jag.

För att börja från början: Jag skulle köra i skrå, då ska man stå med båda fötterna på bergssidan för att lägga så mycket tyngd som möjligt för att inte ramla. Det gick bra i början, även om det var läskigt, men sen blev det nåt som blev fel och sen gick allt väldigt fort. Jag flög av skotern som sedan börjar rulla ner mot mig. Den stannade som tur var och rullade inte en gång till, vilket hade lett till att jag hade blivit rätt krossad.

Så jag klarade mig bra. Dock så är min nacke inte direkt som den borde. Svinont gör det. Men värst av allt var chocken efter, usch vad jag var skakis, men instruktören tvingade upp mig på skotern fort igen så jag inte skulle bli rädd för den, direkt efter fick jag köra fort, 70 km/h. Det var ganska läskigt när man är lite smårädd och samtidigt aldrig någonsin har kört skoter förut. Men det gick bra. Även om jag har extremt ont idag och helst hade legat hemma med en värmedyna på nacken.

Det är väldigt svårt att förklara vad som egentligen hände, jag kommer som inte ihåg, men jag kommer ihåg själva kraschen, hur mycket rädsla jag kände när jag såg skotern flyga mot mig. Usch, men det gick som sagt bra och jag har nu skoterkort. Han sa dessutom att jag var rätt duktig för att vara första gången jag sitter på en skoter. Så det får man väl kanske tänka på. Jag är mest bara glad att det gick så bra som det gick ändå. Nu är det bara att hoppas att smärtan i nacken går över.

Idag jobb till 15:40 sen ska jag bara ta det lugnt och sticka mina sockar. Jag har aldrig haft tålamod att sticka strumpor förut, men här i veckan insåg jag att det kan vara bra att ha med sig ett par stycken i vinter, sagt och gjort så började jag sticka ett par strumpor, och det är hittills väldigt rogivande. Även en mysfilm eller två ska jag klämma in.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: