Emelie

Love the life you live - live the life you love

Anxiety

Kategori: Random

Jag har ekonomisk ångest. Det har jag jämt numera. Ända sen jag flyttade hemifrån och insåg hur patetiskt lite jag faktiskt tjänar. Det är riktigt jobbigt kan jag lova. Inte kunna spara en krona. Det beror inte på att jag har höga avgifter för det har jag inte, utan det beror på att jag tjänar så lite. Det ska minst sagt bli skönt att åka till Hovden och tjäna en normal lön där man inte behöver vakna mitt i natten varje natt och helt enkelt oroa sig över hur det egentligen ska sluta.

Jag önskar att jag var smart, så jag hade haft kanonbra betyg och hade kunnat bli nåt lite mer välbetald. Men det är jag inte. Jag är rena motsvarigheten till läshuvud. Måste läsa samma sak typ 100 gånger innan jag faktiskt får in det jag läser i huvudet. Jag önskar också att jag hade lärt mig att spara pengar i yngre ålder. Nu vet jag hur man lever billigt, men det är ändå inget kvar att spara. Men jag får helt enkelt leva ännu billigare. Typ vatten och bröd.

Det suger iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: