Emelie

Love the life you live - live the life you love

42 days

Kategori: Random

Jag är inte direkt överlycklig idag. Det har varit en tuff helg med många motgångar och jag kan inte direkt påstå att det var vad jag behövde just nu. Snarare tvärtom. Jag behövde en lugn och rolig helg. Tji fick jag. Det börjar med att jag tar skoterkortet. Skulle bli klart igår, men sen säger han att nej nej, två av lärarna är sjuka och alla som bor i östersund måste vänta tills på onsdag. Jag jobbar då och undrar hur fan det här ska sluta. Slutar med att jag får en tid på fredag för att köra skoter och även göra provet. Lyckat! NEJ det skulle jag inte påstå!

Sen har det hänt andra grejer som är alldeles för privata för att diskutera så här. Men det har helt enkelt varit en pissig helg. Jag ville få skoterkortet överstökat bland annat. Jävla piss!

Men jag ska andas in och andas ut och inte låta det påverka mig. Inget jag kan göra nåt åt. Så den här helgen ska jag sluta tänka på och den ska inte på påverka mig. Men jag kan säga så här. Vila på helgen? Näe skulle inte tro det. Jag är trött. Och jag vet att jag kommer vara det konstant fram tills om tre veckor när jag typ får helg igen. Och ja jag hatar mitt liv rätt mycket just nu.

Tur att jag har Norge att fokusera på. 42 dagar kvar. Det kan jag fokusera på och se fram emot för det känns som den enda ljuspunkten i mitt liv just nu.

Men nu ska jag inte tänka på det här mer och jobba till 19 ikväll. Yey! Det är bra att skriva av sig ibland.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: