Emelie

Love the life you live - live the life you love

Trasig axel

Kategori: Random

Igår var jag hos sjukgymnasten för att tejpa axeln eftersom jag har fått ont igen. Jag fick det glada beskedet att min axel nästan ligger ur led. Det är ju helt otroligt. En axel som vill lägga sig ur led endast för att leden och musklerna är så svaga. Så nu blir det träning. Fick förslag på hur jag skulle styrketräna för att stärka just den muskeln. Provade utan hantlar i morse. Bara för att känna efter. Det gjorde ont, bara utan hantlar. Det här kommer alltså att bli spännande och förhoppningsvis ramlar jag inte med brädan i vinter för då ligger jag rätt pyrt till.

Kan tänka mig att det gör ont som bara satan att få den ur led. Så jag ska göra mitt bästa för att förebygga detta. Träning, träning och åter träning. Tror jag måste köpa ett par hantlar som jag kan ha med mig till grannlandet.

Annars så har jag haft långhelg. Det började med att vi firade lilljul i fredags, det var trevligt och mycket gott med lite julmat. I lördags blev det fika med Emelie, Oskar och Robin. Det var jättetrevligt att se grabbarna grus igen. Därefter drog jag hem till mor för att äta, sen blev det bara chill och sen ringer Emelie och frågade om vi skulle åka till Ås för lite häng med grabbarna. Sagt och gjort. Var där ett tag sen blev det sömn.

I söndags bjöd jag moffa och Martin på massage, sen bakade jag och morsan lussebullar, sen käkade jag med x sen stickades det lite mössor. Var förbi pappsen också och grattade på fars dag.

Igår tog jag det så lugnt som möjligt. Låg i sängen tills jag var tvungen att dra till sjukgymnasten, sen var jag dit, handlade, tog en promenad, chillade och virkade lite sen blev det hot stones för emelie och lite planerande av Asien.

Händelserik helg känns det som. Men det har varit en trevlig helg!

Nu gäller jobb fram tills söndag, sen är jag ledig igen på måndag. Känns helt amazing med 11 arbetsdagar kvar. Ska klämma in lite packande också eftersom jag ska flytta ut om exakt två veckor. Om mindre än tre veckor börjar jag i Norge!

Ikväll blir det träning också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: