Emelie

Love the life you live - live the life you love

random news

Kategori: Träning och hälsa

9 arbetsdagar kvar är ju alltid en bra början eftersom jag räknar ner för mig själv, nästan timme för timme. Snart så börjar nog timnedräkningen. Iaf när det kommer till arbetsdagar. Det känns freakin' awesome iaf!

Mamsen kommer och hämtar mig om en dryg halvtimme då vi ska bege oss till Lillänge för diverse inköp, främst på Rusta. Jag ska köpa hantlar och ett sånt där cd-fodral så jag kan få plats med alla mina dvder i det sen ska jag fortsätta jakten på billigt och bra balsam, shampoo har jag nämligen redan införskaffat. Också tvål. Eftersom mitt hår äter balsam så är det viktigt att det är billigt och bra. Vägrar köpa en flaska balsam eller shampoo typ varannan vecka i Norge. Då kan jag förmodligen säga farväl till mitt sparande. Därav att det inhandlas på hemmaplan.

Hantlar insåg jag att jag måste ha med mig till grannlandet och även ha hemma i framtiden om jag ska undvika en axel ur led. Det skulle vara sådär lagomt oskönt. Mest kritiskt är det dock nu känns det som. Ramlar jag med brädan på axeln eller så kan jag tydligen räkna med en axel ur led. Och det känns ju lite onödigt så nu ska jag göra mitt bästa för att förebygga det hela. Alltså träna upp i första hand muskeln som håller bak axeln. Den muskeln är i princip obefintlig på mig just nu. Speciellt på vänster axel. Så nu när jag vet hur jag ska träna upp den så ska jag köra hårt på den övningen för att dra tillbaka axeln.

I övrigt blir det såklart annan styrketräning av mina fågelarmar också. Har redan börjat och märker tydliga resultat redan nu. Igår kunde jag göra nästan 3 armhävningar på tå. Jag klarade iaf två. Det var bra längesen jag klarade ens en, så det är bra för att vara jag, även om det egentligen är katastrofalt dåligt.

Det blir också en del yoga och längdskidåkning i vinter. För den som undrar ska jag bli fit. Riktigt fit. Bära matkassar ska inte längre vara jobbigt när jag kommer hem från grannlandet. Konditionen ska vara på topp och man ska tydligt se att det faktiskt finns muskler på min kropp. Nu ser det på vissa delar endast ut som skinn och ben och andra ställen bara fett. Konstig kombination.. Nåt som kanske kan rätta till sig av muskler som drar bak axlarna är att nyckelbenen kanske inte syns fullt så tydligt som dom gör nu. Sticker ut en mil känns det som. Men ändring på det som sagt!

Annars då? Jo jag beställde täckbyxor idag. Hoppas dom passar annars tänker jag på riktigt ta livet av mig. Denna ständiga jakt på täckbrallor tär på mig. När jag väl hittat ett par finns dom inte i storlek osv. Men nu så!

Och så här ser dom ut!





Over and out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: