Emelie

Love the life you live - live the life you love

New week

Kategori: Random

Ny dag, ny vecka. Jag somnade klockan nio igår, helt sjukt. Dock så kan man ju skylla på att klockan enligt sommartid var tio. Men det var skönt att somna i tid och veta att jag inte skulle avlida när väckarklockan ringde imorse.

Träffade Eken på bussen till jobbet. Det var roligt då vi inte setts riktigt sen studenten. Vi gick för dom som inte visste det i samma klass från femman till trean på gymnasiet. Innan det gick vi i paralellklass från det att vi gick på dagis. Så det var kul att se han såklart! Alltid kul att träffa gamla kompisar.

Den här veckan står det inte så roliga saker i kalendern, jobba måndag, tisdag, onsdag, fredag och lördag. Intensivt men bra med päningan. Speciellt på lördag när det är alla helgona och bra med ob. I övrigt ska jag tvätta, virka mössor som jag fått beställning på och bara ligga i soffan som en död fisk på kvällarna. Det låter ju dock inte så farligt, är mest jobb och tvätt som är mindre kul.

Något som får mig att må riktigt bra just nu är vetskapen att det är fyra arbetsveckor kvar. Det är helt underbart. Kommer också att börja packa och flytta sakta men säkert så småningom. Inte än, men om typ två veckor, så det inte blir panikflytt sen. Sista dagen i lägenheten kommer jag ändå vara tvungen att städa hela lägenheten grundligt. Så då är det ju bra om jag har packat klart.

Later.


Jag och Eken på 100-dagars.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: