Emelie

Love the life you live - live the life you love

Smash into you

Kategori:

Världens mest efterlängtade sovmorgon fick jag idag, dock så var den bara så jag fick sova till åtta men det var ändå sjukt viktigt. Hade dock kunnat sova ett par timmar till känner jag.

 

Fick nyss mail från IBS, om modedesign. Tydligen finns det platser kvar och jag har en om jag vill ha den. Det gör ont som faaaaan att tacka nej men det är så mycket pengar, pengar som jag inte har. Så det kanske är bäst att skippa det. För det är ju trots allt en hobby, knappt det längre. 100 000 för en hobby är mycket pengar. Och tyvärr inte värt det.

 

 

Igår tvättade jag (vi), lagade tortillapizza och drack juice. Dock så slog tröttheten till riktigt hårt där vid sju-tiden. Och trots det lyckades jag hålla mig vaken till elva. Men det va mest för att jag kom hem så ”sent”, jag ljuger inte när jag säger att jag typ måste ligga i sängen och tagga ner säkert två timmar när jag ska sova, annars går det inte att sova hur trött jag än är.

 

Jag och mamma kanske ska bada idag eller imorgon eller så. Det skulle va jättetrevligt att simma en stund och relaxa lite. Sen har jag och mamma inte mycket mor och dotter tid nuförtiden.

 

Det ska bli skönt att mitt vikariat går ut om en och en halv vecka. Känns som att suget för att jobba kan komma tillbaka om man måste kämpa lite mer för det. Har ju exempelvis jobbat helg fast jag inte behövt och så så det känns att lite motstånd är vad som behövs ibland. Men det ska som sagt bli skönt, vara ledig några dagar och så. Synd att ingen utlandsresa blir av i juni.

 

Apropå utlandet så är det väldigt snällt av mamma att jag får bo där när dom är i utlandet i två veckor. Känns som att det kan behövas att vara själv ett tag. Pappa lär väl också åka på semester men bror lär ju va hemma och då försvinner som halva meningen med det. Men det ska som sagt bli himla skönt.

 

Aja. Det va allt. Toodles

Kommentarer


Kommentera inlägget här: