Emelie

Love the life you live - live the life you love

Wasp

Kategori:

Ställde klockan på 04:20 imorse. Kändes det bra? Nja det vill jag inte påstå. Anledningen till min otroligt tidiga uppstigning är att jag har fått ett förbannat getingbo i ventilationen i lägenheten så jag sover hos mamma tills jag får tag på Anticimex som uppenbarligen inte tar det här med jour på allvar. Så klockan sju ska jag ringa dom och förhoppningsvis får jag flytta tillbaka imorgon.

Hur som helst, jag och Emelie var i stugan i lördags. Det var riktigt skönt väder och allmänt vad jag behövde. Vi var ut med kanoten, grillade jättegod mat, solade på bryggan, spelade spel och bara chillade som sagt. Nästa gång satsar vi på att sova över så behöver vi inte känna samma press. När jag kom hem iaf så märker jag efter ett tag en geting, jag släpper ut den och funderar vart den kommer från eftersom jag haft fönstret stängt senaste dygnet. Sedan märker jag en till, och en till osv. Varje gång blev jag jagad och stängde in mig på toaletten medans jag väntade på att den skulle flyga ut genom fönstret. Sen satte jag för ett papper för ventilationen ringde pappa i ren panik och han sa genast att jag skulle fly eftersom dom förmodligen skulle sticka ihjäl mig om jag sov där.

Sedan hör jag hur minst tre getingar surrar mot papperet. Läskigt, så jag tog mitt pick och pack i ren panik och drog till mamma. Var dit igår med luvan på, vantar och allmänt heltäckande kläder, rätt kul syn kan jag tänka mig så tur att ingen såg mig. Men då var det ingen geting i lägenheten så jag antar att dom har gett upp att komma ut genom papperet. Men ändå. Ringde hyresvärden som hänvisade till anticimex som inte hade nåt journummer så hyresvärden ringde dom men dom har inte svarat på hela helgen. Så jag hoppas att dom kan komma idag.

Anyway, igår var det chill för mig hela dagen, bilbingo med Emelie igår. Vi vann inget den här gången heller men vi har inte gett upp hoppet utan vi ska fan fortsätta tills vi får tuta. Banne mig.

Annars i veckan bjuds på jobb. Imorgon ska jag Anna och Emelie också gå på Eclipse, och det har kommit ett nytt avsnitt av True Blood inatt så jag ska försöka få igång internet hos mor så jag kan ladda ner. Har också massage i eftermiddag vilket är precis vad jag behöver. Så jag slutar i princip 14 idag. Skönt.

Det var väl allt för denna gång. Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: