Emelie

Love the life you live - live the life you love

Tired

Kategori:

Idag är det jobb som gäller i fem timmar sen ska jag hem och då ska jag försöka mig på ett andra försök att montera ihop grillen sen blir det häng med Anna och Erica innan dom ska iväg och jobba. Min inplanerade grillkväll blir nog inte så lyckad eftersom alla förutom dom har dragit sig ur. Men så kan det gå. Jag valde kanske fel dag, eller så hatar alla mig. Det är ju bara antingen eller.

 

Igår blev jag i princip klar med inflyttningen, det enda som är kvar nu är dels att jag måste ta upp en massa grejer till förrådet, sen är resten sånt som ska placeras när alla hyllor och sånt är på plats. Så jag är ju i princip klar, för upphängningen kan jag inte påverka. Så händig är jag inte tyvärr.

 

Men det kommer bli jävligt bra och min lägenhet är grym!

 

Alltid när sommaren är slut så börjar jag genast att längta till julen och snön. Nu är jag på sånt humör. Längta till julen när det är så mysigt överallt. Dock så är det länge kvar dit och först kommer man vara tvungen att stå ut med hösten som bara är grå, blåsig och kall. Ska det va kallt ska det va snö. Så är det bara.

 

Imorgon tänkte jag baka bullar. Tanken kom jag på igår. Dels är det jävligt gott med bullar sen är det bra att ha i frysen. Som igår kväll när jag försökte sova men kunde inte för att jag var så hungrig. Det enda jag hade i mina LCHF-anpassade skafferier var finnkrisp. Och det lever jag i princip på så jag börjar bli aningen less på det nu. Men det är sjukt gott till frukost. Dock så räcker det med dom till frukost, och inte som kvällsfika också.

 

Ska också gå på stan en sväng efter jobbet och fixa lite ärenden. Sen imorgon ska jag ta en sovmorgon. Och förhoppningsvis sova själv i lägenheten. Det har jag inte gjort senaste två nätter och jag sover mycket sämre med någon annan, även fast personen eller jag i fråga ligger i soffan och den andra i sängen. Sen dröjer det innan jag får sovmorgon igen, fredag nästa gång.

 

Sen jobbar jag helg därefter ledig på måndag. Helgen efter det ska jag och moffa på fjälltur vilket leder till att vi ska sova i tält. Ingen sömn då. Speciellt inte eftersom moffa snarkar en del. Men det ska bli bra att vänja mig vid ryggsäcken och trevligt att gå på tur.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: