Emelie

Love the life you live - live the life you love

Xo

Kategori: Norge

Sjukt dålig uppdatering de senaste dagarna, men det har varit fullt upp med både det ena och andra. Jag kan ju börja med lördagen. Alla mina grannar på andra våningen var lediga samtidigt, alltså lördag-söndag, vilket aldrig kommer att hända igen så självklart skulle alla ut. Jag var så galet opepp, men sen tänkte jag efter... Om det är någon gång jag ska gå ut i denna by så är det ju såklart den dagen. Så jag peppade till, drack fyra öl totalt under kvällen och hade riktigt trevligt.


Vi var först hos grannen på förfest, mkt trevligt var det, sen gick vi på XO, som alltså är puben här i stan, finns inga klubbar för övrigt. Det var väl trevligt, men jag var trött. Ett helt gäng med norskar raggade på Lina och dom ville självklart att vi skulle med på efterfest. Vi sa "nej vi ska hem och äta och sova", då fick vi svaret, "men vi har pizza", nästa sekund satt vi i taxin som självklart ingen av oss betalade. Kan påpeka att pizza är väldigt dyrt här så får man erbjudandet är det oartigt att tacka nej. Sen såg vi att det var en jacuzzi där, jag och Mia bestämde oss för att den ska vi utnyttja, sagt och gjort. Han som ägde stället fick en snefylla och började slåss och vi drog hem.


Problemet med hemgången var att 1. klockan var fyra på morgonen (sist jag var uppe så sent var många år sen), 2. kläderna hade blivit blöta när det svämmade över på golvet från jacuzzin så jag hade inga trosor, inga strumpor, och ett par jeans som var dyngsura, inte så farligt kan man tro, men i -25 grader och 40 min hem så var det kallt som bara den.


Det var lördagen. I söndags tog vi det bara allmänt lugnt, alla var bakis utom jag. Hurra! Jag var dock tröttast av alla eftersom jag klev upp nio i söndags så jag skulle kunna somna i tid på kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: