Emelie

Love the life you live - live the life you love

Torsdag

Kategori: Norge

Då var ännu en dag avklarad och jag kan säga att jag är helt totalt slut. Dagen började nio med en brandövning. Först teori, sen fick vi släcka en brand. Jag och Anita var helt klart bäst och klarade det på typ fem-tio sekunder. Vissa kunde inte ens släcka den så det var rätt bra.


Efter det blev det en snabblunch, sen lite mer koll i liftarna, därefter blev det skoterkörning sen fick vi sluta tidigt. Klockan fyra. Så då fick vi skjuts till affärn och handlade lite sen blev det hem till att laga mat i form av köttbullar och pasta och sen satte vi igång flickan som lekte med elden och drack den godaste koppen varm choklad med vispgrädde jag någonsin druckit.


Imorgon är jag ledig. Då ska jag, Anita och Lina åka till Bykle och fixa personnummer och skattekort. Sen ska vi fixa bank när det kommer sen. Efter det blir det förmodligen det första åket, vi får se. Det är ganska kallt här så det är liksom inte direkt åka bräda väder. Fast solen skiner hela dagarna vilket är himla nice. Det är extremt fint här. Och på toppen av Hovden är utsikten helt otrolig.


Annars imorgon tänker jag ta det helt galet lugnt. Sen jobbar jag min första dag på lördag, sen är jag ledig tre dagar så det känns ju bra. Vi är som tur är två stycken som jobbar i T-trekk där jag ska sitta på lördag, och han jag ska jobba med på lördag har jobbat lite i lift förut så det är ju bra.


Det tar väldigt mycket på krafterna att vara igång hela dagarna, man är som inte van med att röra på sig så mycket och använda muskler man inte visste fanns å så, så man är helt slut. Sen lever man typ på mackor här. Finns ingen micro i heisebua så man får käka mackor till frukost och lunch och riktig mat på kvällen.


Nu ska jag snacka lite med pappa på Skype sen ska jag njuta av Bonde söker fru på tv4play. Sparar nog robinson och rebecca och fiona tills imorrn, för jag kommer typ däcka senast tio.

Toodles kära vänner

Kommentarer


Kommentera inlägget här: