Emelie

Love the life you live - live the life you love

Tirsdag

Kategori: Norge

Idag började vi klockan nio som vanligt. Bara första dagen så går det mycket bättre med norskan. Man kommer in i det ganska fort märker jag.
Klockan nio hade vi lite utbildning om service, inga konstigheter. Efter det hade vi första hjälpen utbildning, inga konstigheter där heller. Sen blev det lunch, sen var vi ut och lärde oss hur liftarna funkar. Det verkar rätt enkelt och behöver man hjälp med nåt så är det bara att ringa så får man hjälp. Så det känns bra så här långt.
Imorgon har vi en lång dag framför oss. Börjar halv nio med lite teori, sen ska vi ha räddningsövningar från elva till sex. Då ska man alltså träna på att evakuera stolliftarna. Vilket innebär att man ska upp och klättra på vajern. Dock så måste man inte göra det utan man kan vara backeman. Men vi får se om jag vågar prova mig på att klättra lite. Det visar sig imorgon.
Efter övningen imorrn ska vi på middag med alla anställda. Blir dock en tidig kväll för herregud vad man är slutkörd när man kommer hem. Dock så kommer det bli kortare dagar sen när utbildningen är slut. Då kommer vi jobba från 9 till 16, sen kommer det ibland vara övertid när man ska flytta liftboxarna.
Annars är det rätt kallt här om dagarna. Som tur är så har man heisebua man kan gå in i när det blir för kallt när man jobbar. Heisebua är lifthus. Vi har fått arbetskläder också. Dragkedjorna är tydligen helt värdelösa på jackorna vilket visade sig rätt tydligt när den gick upp på en gång när jag satte på mig jackan för första gången. Men då fick jag en ny så det är lugnt.
Nu kollar jag på djävulen bär prada, sen ska jag snacka med morsan på skype om en stund sen ska jag sova sött till according to jim. Galet rolig serie. Att jag inte har upptäckt den tidigare mer än när jag slökollat på tv är ett under. Borde ha laddat ner för länge sen.
Toodles.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: