Emelie

Love the life you live - live the life you love

The first day

Kategori: Norge

Dagen började med att vi klockan tjugo i nio åkte med grannarna i bilen till jobbet. Där var det rätt mycket folk och det visade sig att alla skulle jobba där eller jobbade där i detta nu. Så då blev det en introduktion av alla som jobbade där och hade lite mer ansvar. Sen snackade dom på om allt möjligt i flera timmar. Hade lunch 11.30-13.30. Väldigt segt eftersom man inte kunde göra så mycket och hellre hade slutat tidigare isf.

Sen efter lunch så blev det en tur med hovden express som alltså är stolliften som går upp till toppen. Där fick vi se några backar och de två större liftarna som var viktiga att veta om. Sen åkte vi ner igen och det var massa info till sex. jag är helt slutkörd i huvudet och det har varit en lång dag med extremt mycket info och tänkande.
Något som var väldigt negativt som kom fram var att vi på januarilönen ska betala två hyror+el för två månader samt deposition på 2000 kronor. då är vi alltså uppe i närmare 9000 norska kronor. Utöver det har ju jag lån på 1600 i månaden och sen ska man ju äta mat och spara pengar också så det blir en jobbig månad. Men förhoppningsvis kommer det att lösa sig.
Hur som helst så vare utbildning till klockan sex. Sen åkte vi och handlade med grannarna och därefter he och laga mat fort som attan på EN spisplatta, alltså koka ris först, sen steka korvstroganoff, sen suttit vid datorn och nu är det faktiskt läggdags eftersom jag är helt utmattad.
Nu ska jag borsta tänderna och tvätta ansiktet sen däcka till According to Jim. Skönt att jag har datorn så jag kan kolla på nåt innan jag ska sova. Annars blir det väldigt svårt. Tycker det är svårt att sova när det är helt tyst och helt svart. Så vill jag gärna ha nån serie på låg volym i bakrunden.
Jag skriver självklart imorgon kväll också! Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: