Emelie

Love the life you live - live the life you love

Säng ljuva säng

Kategori: Norge

Äntligen helg och slut på den här arbetsveckan. Det är jättekonstigt för dagarna går jättesakta, men ändå så går tiden fort. Imorgon har vi varit här två veckor, känns som tre dagar. Men det är bra, för det innebär att det bara kommer kännas som nån månad eller nåt innan jag är med min lilla mamsen igen. Saknar mamma jättemycket. Så jag hoppas att hon kommer och hälsar på någon gång.


Idag gjorde vi seriöst inte ett dritt på jobbet. Vi skulle sätta på boxar på fjelltrekket var tanken, men i -25 grader vill man inte gärna göra sånt, det ville inte Einar att vi skulle göra heller. Så han sa att vi skulle städa i heisbua på fjelltrekk och topp-breive och ta en riktigt lång lunch. Han var till och med så rar att han köpte muffins, choklad och klubbor till oss. Kostade förmodligen närmare 150 spänn eftersom sånt är väldigt dyrt här.


Efter jobbet gjorde jag pannkakor till mig, Anita och Mia. Sen slökollade vi tv hela kvällen. Lina och Anton droppade in lite senare också. Alla utom Anita avnjöt en veckan-är-slut-öl. Det var gott. Jag unnade mig också lite lösviktsgodis som jag upptäckte i affärn idag. Sen har jag fått höra konstiga saker om min dialekt också. Ska dom säga, en från jönköping, två från stockholm och en från karlstad. Haha, vilket skämt.


Nu är jag iaf ledig i två dagar. Och det ska bli så himla skönt. Imorgon är det snack om en lugn utgång. Men vi får se hur man känner, jag är helt slut och måste verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna efter nio på kvällen, så utgång känns bara jobbigt. Vet inte om det är kylan, eller om man är uppe i folk hela tiden men man är helt enkelt helt slutkörd här. Men det blir nog bra när man kommer in i det lite mer, vänjer sig vid att man bor med nån och så. Blir kanske längdskidor imorgon också om det blir lite varmare.


Nu ska jag iaf kolla på nån sovfilm och förmodligen kommer jag somna så fort jag satt igång den. God natt gott folk.

Kommentarer

  • Mamsen! säger:

    Kram! Jag saknar dig också lillsnuttefisan! Vi får ta och planera in när min tur till dig kan passa nästa gång vi är på skype. Ha det bra!

    2010-12-18 | 09:38:28

Kommentera inlägget här: