Emelie

Love the life you live - live the life you love

Ris à la Malta

Kategori: Norge

Nu har jag gjort Ris à la malta och jag och min roomate har också provsmakat. Riktigt gott, lite söt, men den var ändå väldigt god. Lättare att göra än vad jag trodde faktiskt. Dock så tog det typ en timme att vispa grädden. Elvisp är från och med idag en lyx som jag inte har just nu.


Annars idag så har jag jobbat. Satt i Tusseland, det var en relativt lugn dag fram till stängning då en kille kommer fram och säger att det är en skada en bit upp. Så jag anropade skipatrullen, sen frågade dom vad det var för typ av skada, så jag frågade killen som sa att hon vad bevistlös. Alltså medvetslös. Då blev det lite fart på skipatrullen iaf och drifsledaren var först på plats. Men hon klarade sig fint i alla fall och hade slagit i huvudet.

Efter jobbet drog vi och handlade lite grejer inför morgondagen, sen åt vi rester och kollade på tv. Allmänt chill kväll helt enkelt. Nu dricker vi varm choklad, sitter vid varsin dator och kollar på the holiday i bakrunden. Jag tänkte hämta broderiet när jag är klar vid datorn och pyssla med det en stund innan det blir sängen och att kolla på Love actually under täcket.


Imorgon är jag ledig, frågade idag om jag fick va ledig imorgon och det gick bra! Sen ska vi kolla på Kalle imorgon såklart, sen kolla på Kan du vissla Johanna och efter det ska vi alla på hyblebygge ha julmiddag tillsammans. Vi blir nio personer totalt så det blir väldigt trevligt. Vi ska ha lax, köttbullar, prinskorv (eller vanlig grillkorv delad i två eftersom prinskorv inte finns här), sill, ägg, potatis osv. Sen blir det ris à la maltan som jag har gjort till efterrätt.

God jul!

Kommentarer

  • Mamsen! säger:

    GOD JUL!!!!

    Ha det så jättebra lillfisan min.

    Tänker på dig!

    Saknar dig massor!

    2010-12-24 | 08:06:57

Kommentera inlägget här: