Emelie

Love the life you live - live the life you love

Onsdag

Kategori: Norge

Idag började dagen halv nio med att vi hade ett personalmöte. Därefter började vi med evakueringsövningar till stolheisen, alltså stolliften. Det går ut på att en ska klättra på vajern och hissa ner dem som sitter i liften. Jag vågade inte klättra så jag var backeman. Alltså stod jag nere på backen och säkrade den som hängde i vajern, släppte och stramade åt repet osv.


Det har varit en lärorik dag som har gått riktigt fort. Skönt att göra nåt annat än att sitta och lyssna mest hela dagen, då går ju tiden lite fortare.


Nu ska vi snart iväg till byn på personalmiddag, det blir tacos så det ska bli riktigt gott. Helt otroligt vad hungrig man blir av att vara ute och hålla på. Så det ska som sagt bli riktigt gott. Dock så planerar jag och Anita att dra hem rätt tidigt eftersom man är helt totalt slut vid nio om kvällarna. Egentligen hade det varit skönt att bara va resten av kvällen men det är ju ändå riktigt najs att slippa laga mat.


Man börjar verkligen komma in i norskan nu. Det är inga problem att förstå längre, eller ja vissa ord kan ju vara lite svåra men det är ju bara att sätta dom i sammanhanget så förstår man. I måndags förstod jag typ ingenting, men nu går det kempegreat! Har också fått lite tips om vart det är bäst att åka längdskidor. Så det ska jag köra igång med så fort det blir lite varmare.


Imorgon är det sista dagen på utbildningen sen är jag ledig på fredag då vi ska åka till Bykle och fixa D-nummer och skattekort. Sen blir det väl kanske lite bräda på fredag också om vädret tillåter. På lördag jobbar jag och sen är jag ledig söndag, måndag, tisdag sen börjar det riktiga schemat att gå. Då kommer jag att jobba  i Tusseland några dagar som alltså är barnbacken. Så det blir nog trevligt för där är man två som jobbar.


Aja bilder på dagens upplevelse kommer säkert att dyka upp en vacker dag! Toodles!

Kommentarer

  • Mamsen säger:

    Du ska veta att jag har fantiserat och sett inre bilder om hur du hängt högt uppe i luften. Så himla glad att du fick vara bakkeman.

    Var rädd om dig lillfisan!

    2010-12-09 | 06:53:33

Kommentera inlägget här: