Emelie

Love the life you live - live the life you love

Livet utan julskinka

Kategori: Norge

Det ska jag tala om för er att det är ett väldigt tråkigt liv. Man känner sig inte riktigt tillfreds med livet och det känns att något saknas. Näe, det är inte julskinkan jag saknar egentligen, det är familjen. Världens bästa familj har jag. Och att fira jul utan familjen kan beskrivas som att inte fira nåt alls. Men ett försök gjorde jag och mina grannar i alla fall. Vi hade julmiddag á la norge style. Det var mycket trevligt men det var liksom ändå inte jul på riktigt. Men det var god mat (inte lika god som hemma) och trevligt sällskap!


Vi var nio personer som firade jul tillsammans, 7 svenskar och två tyskar. Det lilla invandrargänget. Jag tog bilder på all julmat, men jag orkar inte lägga in dom. Sen var det väl inga överraskiningar till bilder direkt, alla vet väl hur en köttbulle ser ut?


Idag är jag ledig. Det känns skönt såklart, men det märks att man bor med någon annan nu. Är man ovan med en roomate blir det oftast lite jobbigt efter ett tag, oavsett vem man bor med. Men förmodligen vänjer jag mig snart. Det är väl mycket hela grejen att man inte kan göra vad man vill när man vill, utan man har någon annan att anpassa sig till. Det är det som är ovant, hemma i Östersund kan jag äta vad jag vill när jag vill, jag kan kolla på tv när jag vill osv osv. Det kan man liksom inte när man bor med någon annan som man måste visa hänsyn till.


Idag hade jag gärna tagit en tur med längdskidor för mig själv, eller en promenad för mig själv. Bara få lite egentid, men det är -27 grader så det känns liksom inte så aktuellt. Så jag får hänga här idag. I lägenheten. Kanske kolla på lite film eller nåt på datorn. Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: