Emelie

Love the life you live - live the life you love

Längdskidor

Kategori: Norge

Oj oj oj vilken lång dag det har varit. Klev upp nio imorse efter drygt 11 timmars ostörd sömn. Det behövdes. Sen åkte jag, Anita och Lina med Einar till Bykle och skaffade personnummer och skattekort. Det kommer dock ta lite tid men det bör vara klart innan jul. Annars blire att skatta 50% och det vill jag inte.


Därefter kollade jag och Anita på Luftslottet som sprängdes och åt lite lunch, sen bar det av på en väldigt kort sväng längdskidor, mest för att kolla hur man kunde åka osv. Anita gick dock bredvid så jag kunde som inte åka så fort. Men det bådar väldigt gott och jag ska vara i topptrim när jag kommer hem. Planerar att åka längdskidor minst två gånger i veckan, sen blir det nog lite styrketräning också eftersom vi har gratis gym! :)


Sen var det middag, vi gjorde köttfärssås och spaghetti och upptäckte att det inte blir så bra när två personer lagar mat då man har olika saker i, så vi kom fram till att vi lagar mat varannan dag eller nåt sånt så det inte blir så där konstigt igen.


Sen drog vi till grannarna, Mia och Lina och drack en öl och hade spotify-quiz. Väldigt trevligt och superkul.


Börjar nio imorgon och det är min första dag som jag kommer jobba. Det blir i T-trekk med Marius som kan det rätt bra så det ska nog gå bra. Sen är jag ledig tre dagar som jag planerar att fylla med längdskidor och förmodligen ska jag inleda mitt tittande av Six feet under. Har också båda Robinson och Rebecca och Fiona att se fram emot. Men det tar jag mitt på dagen på måndag eller nåt eftersom det är så överbelastat på internet här om dagarna eftersom alla sitter vid datorn på kvällen.



Nu ska jag kolla på lite According to Jim sen ska jag sova. God natt!


P.S Mamma jag kommer att kunna sitta vid skype imorgon kväll och på söndag hela dagen så skicka ett sms när det passar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: