Emelie

Love the life you live - live the life you love

Kvällskörning #2

Kategori: Norge

Jajjemen, nu blev det en heldag för min del. Började med att jag har jobbat hela dagen, från nio till fyra. Vilket också blev en hyfsat händelserik dag. Det var nämligen så att ena stolheisen stannade vilket innebär att vi som jobbar måste evakuera dom som sitter i stolarna. Så vi fick stänga ner alla andra liftar, ganska omständigt eftersom det var mycket folk och alla blev förbannad på mig som stängde en av de mer populära liftarna. Sen fick vi veta vem som skulle vara med vem och sen åkte vi upp med skoter till andra sidan berget där liften som stannat är. Jag skulle säkra en man som vägde bra mycket mer än mig. Lite smånervöst faktiskt, men man sitter ju som tur är fast i masten första biten i alla fall, den andra biten får man lägga sig ner och hoppas att man ligger kvar typ.


När det var dags för mannen att gå på vajern och klättra till dom som satt i liften och börja fira ner dom så fick vi i alla fall besked om att dom hade fixat problemet så vi behövde inte fira ner några. Ganska skönt eftersom det som sagt hade blivit tungt för mig att säkra den stora mannen som jag inte vet vad han hette.


Sen körde vi på som vanligt men vi hade öppet en halvtimme längre för att kompensera den halvtimme som det hade varit stängt. Sen frågade driftsledaren om jag kunde ha kvällskörningen ikväll också. Det gick såklart bra för min del. Så jag och Anita gick härifrån halv fem, då vi gick till affärn och handlade, var hemma fem och fick slänga i mig lite mat sen var det bara att gå igen. Dock så tog jag med mig längdskidorna så jag kan ta nerförsbacken hem lite snabbt när jag ska hem igen. Är nämligen på jobb nu så det här kommer jag inte att publicera förrens jag kommer hem.


När jag var på väg till jobbet nu på kvällen igen så ringde driftsledaren och frågade om jag kunde jobba över två timmar imorgon också. Självklart sa jag ja igen. Så det är jobba mycket som gäller. Men det gillar jag. Man gör ändå inget annat än att slökolla på tv när man är hemma så det spelar som ingen roll.


Jag ska skriva upp mig på så mycket kvällskörning som möjligt i alla fall, jag är ju ändå här för att tjäna pengar så man kan lika gärna försöka jobba så mycket man kan.


Nu ska jag kolla på någon film här i heisbua och vänta tills klockan blir nio då jag får gå hem och sova.


(Det där skrev jag för några timmar sen. Nu är jag helt slut och ska sova så himla gott) Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: