Emelie

Love the life you live - live the life you love

Kickoff

Kategori: Norge

Igår jobbade jag i tusseland, alltså barnbacken. Det gick bra, trots mycket folk så klarade dom flesta sig själv vilket var skönt, så jag kollade klart på första säsongen av six feet under, sen kollade jag på Green street hooligans och ett avsnitt av pistvakt. Helt okej arbetsdag. Idag ska jag nog sitta där igen och då planerar jag att sjunka in i andra säsongen av six feet under. Riktigt bra serie när man väl kommer in i den. Konstigt är bra.


Efter jobbet fick jag mitt paket som mamma hade skickat! Hurra vad glad jag blev. Det innehöll följande: virknål, garn, film, korsordstidning, skoterkörkort, ett brev från jobbet hemma (som sa att jag fått löneförhöjning och kommer få betalt löneförhöjningen från juni fram tills idag på nästa lön), ögonserum och ett kilo godis! Jag sa att hon skulle skicka typ två hekto men min underbara mamma skickade så jag klarar mig ett bra tag. Jag ska ta med lite idag och sitta där på jobbet och mumsa!


Jag åt för övrigt lunch i form av dom nedrans mackorna klockan elva. Det kommer vara nödvändig information senare. Efter jobbet drog vi på kickoff som började klockan 18. Då började helvetet. Vi fick först lyssna på seg information om hovden i två timmar. Sen fick vi ut och leka i -25 grader i en timme. Och SEN fick vi äta. Klockan nio, 11 timmar efter att jag ätit lunch, och vad bjöds det på då? Jo soppa. Äcklig soppa. Norrmännen och deras förbannade soppa och mackor, dom borde vara skinn och ben hela högen som aldrig äter nåt vettigt.


Sen var det quiz och klockan 22:15 fick vi äntligen åka hem. Efter den sämsta kvällen i mitt liv typ. Allt det för att få en mössa. Inte värt det. Så ikväll ska jag äta rejält med mat och gå och lägga mig i tid. Sen måste jag se sista avsnittet av robinson snart också. Innan det försvinner från tv4play. Låter passande inför kvällen.


Nu ska jag äta frukost och sen ska jag klä på mig och bege mig till jobbet i den isande kylan. Ska höra med grannen om jag får åka med dom.

Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: