Emelie

Love the life you live - live the life you love

Home alone

Kategori: Norge

Idag har jag jobbat som vanligt. Tagit bort några sanddunkar från en stollift som jag tydligen ska jobba i imorgon. Hoppas på att få lite mer instruktioner om det imorgon. Tydligen nyår imorgon också. Så det ska firas med ytterfilé, bea och pommes. Mums. Skulle inte tro att jag är vaken till tolvslaget men den som lever får se.


Efter jobbet har det inte hänt mycket. Jag har njutit av lite egentid i alla fall. Och jag har diskat, beställt garn, och duschat så länge så att mina fingrar blev russin, men det var välbehövligt. Sen ringde Emelie mig nyss också! Det var jättekul att prata med henne och vi kom överrens om att vi skjuter på asienresan till januari 2012 istället för december 2011. Så mamma, nästa jul är jag hemma och firar med er! :)


När jag beställde garn och skulle betala med visakortet så lade förövrigt internet av innan det hade blivit betalt, så nu undrar jag hur det ska sluta. Förhoppningsvis får jag ett mail med ett nytt "betala här" grejs, men det är ju Norge vi snackar om så det skulle inte förvåna mig om det inte händer. Har inte ens fått orderbekräftelsen än, vilken skulle ha skickats innan betalningen som jag förstod det. Men det visar sig väl. Annars får jag göra ett nytt försök imorgon eller så.


Nu ska jag sätta igång någon riktig sovfilm och sova sött. Insomnian inatt tog hårt. Ciao.


Sjukt osmickrande bild på mig och våran lilla julgran.

Kommentarer

  • Mamsen! säger:

    Underbart att ha dig hemma nästa jul!

    Det är halva priset på massor av julsaker nu. Ska jag införskaffa något till julgran eller dylikt?

    Vi ska ha nyårsmiddag här hemma ikväll med Jocke o Helen. Har planerat värsta menyn med löjrom, oxfilé och chokladtårta med hemgjord vaniljglass bla.

    Massor av kramar mamsen

    GOTT NYTT ÅR!

    Skål!

    2010-12-31 | 11:07:58
  • emelie säger:

    Mamma, så får man inte skriva, det är elakt. Ja jag vill gärna ha lite julsaker till nästa år! Vi kan väl pratas vid på skype imorgon? :) Vi ska äta ytterfilé och dricka några öl. Sen ska jag sova. Dom höll på med raketer här utanför till halv tre inatt. Puss å kram

    2010-12-31 | 17:12:45

Kommentera inlägget här: