Emelie

Love the life you live - live the life you love

Grinchtown

Kategori: Norge

Nu är det 10 dagar kvar till julafton. Hade jag varit hemma i Östersund hade jag haft en sprudlande julkänsla nu och förmodligen bakat varannan dag. Men nu är jag i Hovden. Byn som julen glömde. Grinchtown. Det gör att man inte känner nån julkänsla alls. Men det kanske är lika bra eftersom jag inte kommer fira med familjen ändå. Men vi ska iaf ha en julmiddag vi som bor här i hyblebygg. Köttbullar, sill, prinskorv, ägg och potatis är det som bjuds. Men jag kommer sakna julskinka, gravad lax, fammis köttbullar osv.


Allt det här känns ganska befogat eftersom det är min första jul hemifrån. Och jag är en sån här person som älskar julen lika mycket som ett litet barn. Speciellt tiden innan. Man är så glad och allt är så mysigt! Julmaten är ju helt fucking underbar. Julmust och lussebullar är enligt mig det bästa med julen, men nu blev det inte så mycket sånt. Men jag funderar skarpt på att baka lussebullar. Bara för att få det bästa med julen och lite julkänsla.


Det är inte bara jag som saknar julkänslan. Mia som också bor här har inte heller nån julkänsla. Anita firar inte jul så där var det ju inte så konstigt att hon inte har nån julkänsla. Men min julkänsla är borta. Hoppas den kommer tillbaka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: