Emelie

Love the life you live - live the life you love

God jul!

Kategori: Norge

Ja, nu är det julafton. Känns det som jul? Nej verkligen inte. Det kommer inte kännas som jul heller. Det känns bara som jul när man är hos momma och moffa, dricker glögg, kollar på kalle, äter julmat å umgås med släkten. I år blir det kalle och julmat. Så det är några bitar som fattas. Det som fattas mest är släkten, på andra plats ligger julpyntet, på tredje plats ligger julskinkan.


Men det går bra ändå. Jag får fira jul hemma nästa år!


Idag har jag broderat framför julfilm och åkt längdskidor. Det var svinkallt och det blev en kort resa.


Nu håller jag och Anita på att värma en pizza och sen ska vi kolla på Kalle inne hos grannen. Klockan sex blir det julmiddag så det blir mysigt!


God jul önskar vi liftkärringar i Hovden!

Nedan följer ett litet bildkollage á la jul i hovden.

Vår lilla gran.


Mitt julbroderi ska bli sådär. I dagsläget ser det ut såhär:


Jag tjuvsmakar på ris à la malta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: