Emelie

Love the life you live - live the life you love

10 timmar

Kategori: Norge

Idag har jag jobbat hela dagen lång, från nio till sju, lång dag alltså. Jag har kollat på Six Feet Under, The Runaways, börjat kolla på The Vampire Diaries och så vidare. Har börjat ledsna lite på Six Feet Under faktiskt. Men det kommer nog tillbaka snart. Men nu när jag har sett snart hela tredje säsongen också så känner jag att det är dags för en liten paus. Vampire diaries gillar jag faktiskt hittills, har varit skeptiskt men jaja.


Dagarna går fort här, det är skönt, men tiden går samtidigt sakta. Det enda man har att göra här är att kolla på tv-serier och film på datorn. Så det blir lite långsamt ibland. Sen börjar jag bli nådigt less på mackor också. Mackor till lunch varje dag. Men jag ska försöka börja ta med mig sallad, pasta med pesto, nudlar och sånt. Riktig mat. Typ. Men nu har jag i alla fall köpt fil och musli så det blir något annat än mackor till frukost. När jag kommer hem härifrån så kommer jag inte äta mackor på jag vet inte hur länge.


Har bokat upp mig på en hel del kvällskörning framöver också. Jag är här för att jobba och tjäna pengar så det blir så mycket jobb som bara möjligt, man gör ändå inget vettigt om kvällarna så man kan lika gärna jobba då också.


Nu snart ska jag komma igång med träningen också. Så fort min roomate blir frisk så blir det gym minst två gånger i veckan, i alla fall för min del. Skönt att få ut lit aggressioner och irritationer också. Så fort det blir lite varmare ska jag börja åka längdskidor och bräda mer också. Nu är det alldeles för kallt för att hålla på med såna aktiviteter, så det får vänta. Jag har ju ändå fyra månader kvar här. Helt sjukt att det redan gått en månad snart.


Nu kollar jag, min roomate och Lina på Bonde och efter det ska jag sova gott. 10 timmars jobb tar på kroppen och knoppen. Toodles!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: