Emelie

Love the life you live - live the life you love

Won't you help to sing

Kategori:

Nu börjar allting i lägenheten komma på plats. Det känns otroligt skönt. Har också lyckats hälsa på alla grannar nu. Det är äldre personer på alla håll och jag trodde att dom skulle hata mig, men inte det! Dom är jätteglada över att det flyttar in någon ung och dom är alla jättetrevliga. Så där kommer jag trivas jättebra. Alltid skönt om man har bra grannar, inte som på frösön där dom knappt hälsade i trapphuset.

 

Idag blir det jobb, samma sak imorgon. Sedan är jag ledig på måndag igen. Ska än en gång bli skönt med sovmorgon eftersom det inte blev så mycket av med det igår. Men jag somnade riktigt tidigt igår så jag känner mig hyfsat utvilad idag i alla fall.

 

Bjöd Erica och mig själv på viltmästarskavsgryta igår. Märkte direkt att jag inte är så förtjust i hjortkött. Men det funkade väl ändå. Nästa gång blir det med älgskav istället och då vet jag att det kommer bli supergott för älg är det godaste som finns. Är nästan så man vill köpa en älg och ha älgkött i frysen jämt. Det önskar jag mig! En älg.

 

I alla fall så bestod större delen av dagen igår med att plocka bort, hänga upp, osv osv i lägenheten. Därav ingen vila. Låg och kollade på Baywatch från klockan tre och försökte hålla mig vaken så jag skulle få somna i tid på kvällen. Jag lyckades faktiskt hålla mig vaken men det var lite jobbigt.

 

Skulle ju egentligen gå på bio igår men jag tror att både jag och Erica kände att det va lika bra att vi skippade det. Trötta tjejer. Men vi tar det i veckan istället.

 

Idag är det jättefint väder, det är det alltid när jag jobbar helg. Såna helger som jag jobbar helg är såna helger mamma åker till stugan och jag sitter och förbannar mitt jobb. Men ikväll ska jag iaf bli bjuden på grillat hos pappa. Lite sommar blire ju.

 

Nästa vecka kommer i alla fall bli chill. Ledig måndag, jobbar tis-fre men på onsdag har jag massage och på torsdag ska jag på lungröntgen så då har jag halvdag. Det går så mycket lättare att jobba helg när man vet att man har en kort och chill vecka att se fram emot.

 

Men men. Vi tar en dag i taget! Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: