Emelie

Love the life you live - live the life you love

Tattoo

Kategori:

Suget efter en till tatuering börjar bli mer än vad jag kan hantera snart. Och snart kommer jag nog att gå in till en tatueringsstudio och boka en tid. Jag älskar asiatiska tatueringar och förmodligen kommer jag fortsätta på samma spår. Har ju tre körsbärsblommor på benet nu och den älskar jag verkligen.

 

Men om det nu blir en till, så vet jag inte riktigt vilken jag ska göra. Självklart kommer jag göra dessa i framtiden ändå så det spelar egentligen ingen roll. Men jag vill göra antingen en koi-fisk eller en lotusblomma härnäst. Om det blir lotusen blir det på foten, armen eller mellan skuldrorna. Om det blir en koi-fisk blir det andra benet. Vi snackar dock inga stora saker här så mamma du kan vara lugn.

 

Men jag är i alla fall sugen, jag har funderat sen jag gjorde den förra på vilken jag ska göra först. I dagsläget känns det som att lotusen på foten skulle va trevligt.


Oavsett så blir det i färg. Förut var jag inte så mycket för färg i tatueringar. Men sen blev jag frälst och insåg hur himla snyggt det kan bli. Sen gör det ont som bara den och är mycket mer svårläkt med färg men det kan jag leva med. Ska man vara fin får man lida pin.


Annan sak som är lite segt är att det egentligen först nu har blivit okej med tatueringar, det är fortfarande rätt "fult" med tatueringar och nåt som en ung tjej inte ska skaffa. Men det gör jag ändå, jag gör det för mig och ingen annan, jag gör det för att jag ska leva med det och tycker om det. Dock så är jag än så länge väldigt försiktig med vart jag placerar dessa. Dom måste ju gå att täcka men samtidigt kunna visas upp när jag vill det. därför är ju bland annat ryggen, benen, fötter och så bra ställen. Dock så är den jag har på armen kanske lite dåligt placerad, men den går ju ändå att täcka väldigt lätt.


Anyway, jag älskar mina tatueringar minst lika mycket idag som när jag gjorde dessa och det kommer att bli fler. Jag kommer dock inte täcka hela kroppen eller ens i närheten. Skulle tro att det bara blir några små till. Sen är jag klar. Lagom till 40-års krisen då jag säkert kommer att få nåt ryck och tatuera mig igen. Sen ska dom ju fyllas i nån gång också. Men det räknas inte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: