Emelie

Love the life you live - live the life you love

Pettson och findus

Kategori:

Jamtli julmarknad har jag nu bestämt att det är mitt nästa mål. Har okristligt mycket mössor som bara ligger hemma och dessutom älskar jag julmarknaden så det kan nog vara riktigt mysigt och förhoppningsvis kan jag få sålt en del.

 

Igår var jag så sugen på att kolla på tomtemaskinen så jag kunde inte hålla mig. Har varit sugen jättelänge, men ändå tänkt att det faktiskt är mitt i sommaren och man kan ju inte kolla på julkalendrar då. Men det gjorde jag ändå. Findus åh findus. En sån katt vill jag också ha. SCHHANKTA LYYYYCHHIIAA. Det säger ju allt.

 

Igår skulle jag egentligen göra en del saker men jag fick bara en sak gjort. Jag skulle handla, baka bullar, följa med morsan på bilbingo, diska osv. det enda jag lyckades åstadkomma var att handla och sen ligga i sängen och kolla på pettson och virka mössor.

 

Det känns bra nu när jag bestämt mig för julmarknaden för då har jag helt plötsligt fått tillbaka suget att virka mössor igen. Det känns riktigt bra. Suget försvann som lite och jag har inte gjort mycket på några månader. Men här ska virkas!

 

Snart ska jag också bjuda familjen på middag tänkte jag. När vet jag inte men det blir så småningom. Dock i olika vändor tror jag. Pappa med familj en gång. Mamma med familj en gång, sen vet jag inte om jag ska ta momma och moffa och fammi och björn och alla en annan gång eller så gör jag helt enkelt så att jag slår på riktigt stort och bjuder alla på samma gång. Det kan gå, men isf får det vänta tills nästa helg eller efter det. Jag och moffa ska nog fjällvandra nästa helg så då kan det bli tight.

 

Hoppas på att jag får programkort till tvn idag. Skulle va nice. Sen ska jag komma iväg och köpa en CA-modul på lunchen också. Visst gör det inte mycket när jag inte har tv, då jag ändå kollar mest på dvd. Men det är ändå kul att ha när det är nåt man jättegärna vill se på tv, såsom den gröna milen i lördags. Men jag har ju typ miljoner filmer och tv-serier så jag klarar mig alltid.

 

Näe nu babblar jag bara. Toodles

Kommentarer


Kommentera inlägget här: