Emelie

Love the life you live - live the life you love

One love

Kategori:

Är just nu inne i en enorm Bob Marley period. Lyssnar bara på bobban. Han är grym. En dag ska jag tatuera in en viss text från en av hans låtar som också är min favoritlåt i hela världen.

 

Emancipate yourselves from mental slavery;

None but ourselves can free our minds.

 

Jag kommer aldrig glömma när jag drömde att han hade en spelning i stan och han tog upp mig på scenen så jag fick sjunga Redemption song med han. Det va flera år sen men jag kommer väl ihåg drömmen. Tänk om man bara hade fått se en spelning med han. Vilken dröm.

 

Don't worry about a thing,
'Cause every little thing gonna be all right.
 

Han är helt enkelt en gud. Han är helt awesome och ingen någonsin kommer kunna toppa han. Den enda jag har lyssnat på konstant under alla år, den enda som inte har blivit utbytt. Det är bobban det.

 

Anyway, idag ska jag köpa en one piece har jag bestämt. Det enda som har hindrat mig tidigare är min rädsla för att jag aldrig kommer att ha på mig nåt annat än den sen. Kan tänka mig att det är så otroligt skönt.

 

Imorgon ska jag och Erica se Inception också. Det har jag längtat efter länge då det verkar vara en helt sjukt bra film så det ska bli riktigt trevligt.

 

Är också ledig imorgon vilket jag inte kan förklara hur himla skönt det känns. Sen jobbar jag helgen sen är jag ledig på måndag igen. Det enda bra med att jobba helg förutom bra pengar är att man får 4-dagars vecka veckan efter. Men som sagt. Ska bli riktigt skönt att sova ut imorgon. Inte känna samma hets över att gå och lägga sig i tid ikväll. Nu när jag är inställd på julmarknaden så har jag svårt att lägga ifrån mig virkningen om kvällen nämligen. Vet att jag kommer hinna klart det jag måste göra i tid såklart men det känns ändå bra att passa på nu när jag har suget att virka. Därav är det väldigt svårt att somna i tid när man mest vill virka.


I övrigt ska jag nog byta efternamn om jag inte nämnt det tidigare. Känner att tiden är inne för förändrig och lite mer tillhörighet till familjen. Då bara jag och brorsan är dom som heter Brandén numera känns det mer logiskt att heta Karnå som alltså är pappas namn som jag också skulle byta till i så fall.





One love.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: