Emelie

Love the life you live - live the life you love

Normal

Kategori:

Igår var jag med Emelie, det var jättetrevligt. Kvällen bestod av thaikyckling med ris, hyrd film, popcorn och en varsin flaska med varmt vatten att ha på magen. Det var en riktig myskväll och vi kurade ner oss under en varsin filt och tände ljus och åt popcorn och kollade på Normal. Vilken film. Jag ville bara gå in i tv-rutan och krama om den stackars gubben och säga att allt skulle bli bra. Se den bara. Det var en förjävla bra film!


Popcorn hade jag inte ätit på många år. Och fy satan vad gott det var. Från och med nu ska jag köpa hem popcorn och äta det istället för godis och chips. Jag trodde att jag inte tyckte om popcorn. Men det är O'learys popcorn som har förstört upplevelsen för mig. Det var hur som helst gott och jättetrevligt och det enda som saknades var typ en ansiktsmask men vi orkade inte.


Min lägenhet är förövrigt sjuuukt kall har jag kommit fram till. Tänder ljus bara för att få upp värmen i lägenheten varje kväll och ett par tofflor är nästan alltid ett måste kvällstid. Men jag tycker ändå att det är lite mysigt när det är lite svalare, då kan man krypa ner under en filt och tända ljus och njuta av en kopp te. Det gör man bara inte när det är varmt.


Idag jobbar jag till halv nio. Skönt var det med sovmorgon och när jag har slutat ska jag och X förhoppningsvis gå på O'learys och avnjuta en god men sen middag. Sen får vi se vad det blir men förhoppningsvis blir det en tidig kväll.


Jobbar helg i helgen och det känns faktiskt inte så farligt. Brukar kännas pest men eftersom jag fick långhelg förra helgen och tre dagars vecka nästa vecka så känns det som sagt inte så farligt. Sen får man tänka på hur bra betalt man får också så går det genast lite lättare. Min stenhårda budget och sparande har börjat nu och sparande är högsta prioritet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: