Emelie

Love the life you live - live the life you love

Neff

Kategori:

Nu är tre dagars ledighet inte långt borta. 40 minuter just nu faktiskt. Så det känns bra.

 

Ikväll ska jag iaf bara åka hem och ta det lugnt och typ kolla på nån skön rulle. Ska göra en till omgång med silvershampoo också sen kommer mitt hår vara fritt från röda toner. Det hjälpte väldigt mycket det jag gjorde igår men det är fortfarande liiite rött och det vill jag få bort också. Sen känns det som att jag inte kommer att färga håret på himla länge. Kanske slinga det någon gång, men annars låta håret vila och se till så den naturliga hårfärgen kommer tillbaka. Jag är less på att ha utväxt två veckor efter att jag färgade håret.

 

Har märkt att jag är väldigt pigg och aktiv på kvällarna numera. Igår diskade jag typ klockan 21 och började hålla på med håret efter det och kollade på film efter det, sen blev jag tvungen att sätta på shrek om jag någonsin skulle somna. Det är inte likt mig men det känns också bra att inte ligga halvdöd hela kvällarna.

 

Imorgon ska jag och pappa åka och se om vi kan hitta någon lampa till hallen. Har ju beställt två, en till köket och en till vardagsrummet, men i hallen saknas det ljus och nu börjar det bli så pass mörkt på kvällarna så läget är kritiskt efter lite mer ljus. I dagsläget kan jag inte gå till hallen efter 21. eller ja jag kan väl såklart, men jag ser inget och måste då använda mig av ficklampan på mobilen vilket inte riktigt känns som en långvarig lösning.

 

Sen blir det ju som sagt kräftskiva imorgon också. Sen på söndag blir det storhandling och bilbingo! Mitt nya billiga liv börjar nu.


Åh just det. Snart är mössäsongen här igen. Hallelujah! Jag har saknat mössor. Förut hade jag ju mössa jämt. Inte förra vintern, men nu känns det som ett mössår igen. Neff kommer självklart att användas flitigt och jag ska leta reda på alla mina miljoner mössor snart:)

Toodles.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: