Emelie

Love the life you live - live the life you love

Kvällsro

Kategori:

Nu har jag planerat min kväll. Jag börjar med att laga blodpudding med bacon och lingon. Jättebilligt med blodpudding. Sen diskar jag undan lite så jag inte får världens projekt senare i veckan. Efter det tar jag mig ett avslappnande bad med tända ljus och avslappnande musik och badolja med doft av lavendel och mint, som är väääldigt avslappnande. När jag badat och blivit lite lugn lägger jag mig i sängen och kollar på fångarna på fortet. Sen kommer jag garanterat sova som en stock.


Och det ska faktiskt bli riiiiktigt skönt att bara ta en ego-kväll. Har också beställt Blondinbellas bok. Jag tänkte köpa den här om dagen men den är tydligen slut i stan så jag beställde den från cdon ist. Ska bli intressant att läsa den och jag tror absolut att den är svinbra.


Tänk att jag har 4½ dag kvar av den här arbetsveckan, alltså tills jag är ledig nästa gång. Det är faktiskt helt sjukt och känns väldigt konstigt när det är torsdag idag. Men men. Så länge jag tar hand om mig själv på kvällarna så kommer det nog att gå bra och inställningen en dag i taget gör rätt mkt också. Sen har jag ju en tre dagars vecka att se fram emot och det gör allt mycket lättare när jag vet att en av dagarna kommer jag få gå på hot stone massage i en hel timme.


Btw så har jag fått blåsor av tejpen som jag har på axeln som jag fått av sjukgymnasten. Så farligt är det inte och axeln är helt smärtfri för första gången på månader men det känns inte värt att fortsätta med tejpbehandlingen när jag får blåsor samt att det har kliat nåt så förbannat. Men axeln är ju bättre just nu iaf och det är väldigt skönt!



Fårö 2008.


Jag längtar som faaaan till stranden och solen. backackingtrippen kommer verkligen att bli välbehövd när det blir dags.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: