Emelie

Love the life you live - live the life you love

Insomnia

Kategori:

Usch vilken jobbig natt det blev för mig. Jag fattar inte riktigt varför heller. Men nu ska jag ta det från början. Jag och X var och käkade på olearys och det var minst lika gott som vanligt om inte ännu godare. Vi fick vårat bord som vi sitter vid varje gång vi är där, sen beställde X en Celtic och jag en Bobby precis som vanligt. Inga konstigheter där inte. Jag funderade på en pasta ett tag men sen insåg jag att jag inte vill betala 180 för nåt jag kan göra hemma. En hamburgare som olearys kan jag inte göra hemma. Eller jag kan väl men jag skulle aldrig få för mig att utföra så mkt jobb för en burgare.


Anyway, sedan blev det hem. Jag duschade, x rakade av sig mustaschen och jag dansade av lycka. Sen blev det tv-tittande och försök till sömn. Började med att jag kollade på en väldigt intressant dokumäntärserie som jag också sett kvällen innan, livsfarliga husdjur eller nåt sånt hette den. Försökte blunda och sova varje reklam men tröttheten fanns inte och jag tänkte att jag kunde se hur det slutade varje gång. Sen var det slut. Då kollade jag på dharma & greg och sen stängdes tv:n av efter att jag förlängt timern en gång. Då tänkte jag att jag lika gärna kunde försöka sova. Så en timme ligger jag och bara vrider och vänder på mig men det bara gick inte. Huvudvärken jag hade blev allt värre under hela kvällen och hjälpte knappast till.


Tillslut ger jag upp. Då jag inte vill väcka X så kunde jag ju som inte kolla på tv eller nåt tills jag till slut somnar. Så jag beslutar att det här aldrig kommer gå om jag inte ligger i min egen säng och kollar på tecknat. Så jag tar en dyr taxi hem, iprenen jag tog en stund innan kickar in, jag sätter på den lilla sjöjungfrun och inte allt för långt därefter somnar jag äntligen. Drygt sex timmar sömn blev det och jag hade räknat med 9 om jag hade somnat när jag ville.


Nu ska jag dricka en kopp chai-te och jobba. Ciao


Väldigt länge sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: