Emelie

Love the life you live - live the life you love

Hot stones

Kategori:

Usch min lön var inge bra för september. Blir stenhård budget och många storkok kommande tid. Visst kan jag leva som jag vill för så lite var det inte, men om jag vill komma iväg till Asien och spara så mkt pengar som möjligt så är det bäst att göra så. Tror det kommer att bli så mycket framöver. Det enda jag ska köpa förutom mat och så är nog garn så jag kan fixa inför julmarknaden.

 

Men det känns ändå som en bra plan att göra upp en riktig budget och leva lite fattigt, dels så har jag ju verkligen ett svinbra mål med det hela, det kan vara värt det för att få bara vara ledig och resa runt i ett halvår. Så det är vad jag kommer att satsa på framöver. Få koll på min ekonomi, spara gaaaalet mycket mer pengar. Äta väldigt ekonomiskt och hälsosamt och det kommer nog bli svinbra. Ska också säga upp mitt kort på step-in tänkte jag då jag ändå inte tränar och bor så nära till naturen så jag lika gärna kan gå ut och gå och springa istället för att betala dyra pengar för att göra samma sak på ett gym.

 

Har redan fulla frysen med köttfärssås och spaghetti men det kan jag ju inte leva på, så det blir iaf minst två storkok till nu inom en kort framtid så det finns att ta därifrån. Sen tänkte jag köra mycket på det framöver. Dels så är det billigt och dels så kommer man lättare undan det här med att köpa färdigmat när man inte orkar laga mat, på så vis kan man spara en himla massa pengar.

 

Så jag ser iaf positivt på det här och tror att det kommer bli jättebra!

 

Nog om pengar. Beställde Hot Stones idag. Något som jag tänkt göra länge och det är också mitt sista köp på väldigt länge känns det som. Men det är som sagt något jag tänkt göra länge och bara gått och väntat på att ett kanonerbjudande ska komma upp och det gjorde det nu så jag slog till, ska jag bli massageterapeut kommer dom ändå att komma till användning senare i livet så det känns inte som bortkastade pengar.

 

Pappas tjej har dessutom en massa kompisar som tydligen är villiga att betala för massage hos mig. Hon har till och med frågat om jag kan tänka mig att ta emot för lite pengar. Absolut för en liten slant, men inte massageklinik-priser då jag inte är utbildad så skulle det kännas fel. Men typ en hundring eller nåt kan ju absolut vara något i så fall. Så vi får se. Hot stones är nog jävligt kul att hålla på med iaf och det är iaf sjukt skönt att få. För den som inte vet så masserar man då med slipade stenar. Det är helt underbart.

 

Men men, nu ska jag jobba en timme till sen ska jag springa på systemet och därefter banken för att fixa med lite grejer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: