Emelie

Love the life you live - live the life you love

Cupcakes

Kategori:

Jag har hittat det perfekta projektet för när jag kommer bli ensam iaf. Jag köpte igår en bok som heter Massor av muffins, jag skulle egentligen köpa Leila Lindholms bok Piece of cake men den fanns inte så jag köpte den andra istället. Men jag ska köpa båda hennes böcker en vacker dag i alla fall. Alltså både Piece of cake och One more slice. Hittade också en bok med Gordon Ramsey som jag vill ha. Det är min favoritkock. Visst jag gillar Jamie Oliver också, men Gordons mat är den jag helst av allt vill provsmaka.


Hur som helst, det jag skulle komma till var att jag ska baka massor med muffins i höst och vinter och prova mig fram. Det är kul att baka och i boken jag köpte fanns det så sjuuukt många olika typer av muffins så man inte ens kan tänka sig. Galet. Så det är ett projekt jag har på gång när jag kanske bli lite ensam i vinter eftersom det bara kommer bli jag och Emelie kvar. Men det ska bli jättekul och jag ska också prova på mig en massa svårare recept.


Jag älskar mat. Det är gott med mat och jag hade gärna blivit kock om det inte vore för att jag visste att det inte skulle vara lika kul att laga mat då som det är nu. Apropå mat så har jag kommit fram till vad jag ska göra för middag nästa helg då jag ska ha middag för min pappa, hans tjej, lillebror och Fammi och Björn. Jag ska börja med att göra quesadillas till förrätt där jag snott receptet från Leila Lindholm. Även huvudrätten är ett recept av Leila och det blir då Sticky spareribs med home fries och tomat- & ananassalsa. Och till efterrätt blir det nog minimuffins med glasyr. Har inga som helst tvivel över att det kommer att bli hur gott som helst alltihopa!


Fan vad det vattnas i munnen på mig nu. Emelie hjärta Mat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: