Emelie

Love the life you live - live the life you love

Body pump

Kategori:

Idag, imorgon eller på onsdag ska jag gå på Body Pump, får se hur jag känner vilken dag det blir men jag ska börja med det tänkte jag. Ska börja träna nu. Mitt nya liv. Yep.


Hur som helst, har varit på body pump en gång. Det är utan tvekan det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv. Dagen efter kunde jag inte gå och då var jag ändå vältränad på den tiden. Sååå, det är alltså galet bra träning och det känns som ett bra alternativ för mig som tycker det är jättetrist att lyfta skrot men ändå vill bli lite starkare. Måste dessutom bli starkare. Enligt sjukgymnasten är jag svagare än de flesta tanter. Känns bra, men det ligger ju lite sanning i det också. Så lite styrka kan absolut behövas i mitt liv och jag längtar redan tills jag kommer gå på Body pump.


Jobbar ju som sagt till 16 idag och det känns bäst att träna direkt efter jobbet, annars är det svårt att komma iväg. Så idag blir det nog så. Body pump är nämligen inte förrän 19:00 nämligen. Visst skulle det vara skönt att träna då men chansen känns lite för stor att jag skippar det hela eftersom det är så lätt att bli bekväm när man kommer hem. Men det är också Body Pump klockan 12 och 20 imorgon så då bör jag ju kunna klämma in det. 


Gud va kul det känns att komma igång med träningen igen. Nu jävlar ska jag träna så mycket så kommer piggheten säkert tillbaka och man orkar ju som mer då också. Sen är träningen ett krav om jag ska bil bättre i axeln och ryggen så det känns ju som värt det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: