Emelie

Love the life you live - live the life you love

you're the only one.

Kategori:

Jag har blivit världens sämsta bloggerska men någon måste ju ta det priset. Synd att det inte finns ett pris för det på bloggawards. Eller nåt. Men jag skyller på att jag är en väldigt upptagen kvinna som spenderar min tid med att tjäna pengar, vara en toffel och nu snart bli en träningsnarkoman.

Ja, jag den lataste människan i Sverige ska faktiskt styra upp mitt liv och bli hälsosam. Trots att jag blivit välsignad med en grym ämnesomsättning som gör att det egentligen inte är nödvändigt så har jag blivit så pass mogen att jag vill må bra. Jag vill kunna jobba i åtta timmar utan att bli trött och jag vill kunna göra en armhävning utan att bli totalt utskrattad. Så mitt nya liv börjar på måndag. Det har redan smygbörjat lite med att jag å M har gått ut och gått lite då och då och jag har även varit ut och sprungit ett par gånger. Men det räcker ju inte. Det är rutin som gäller och det ska jag skaffa. Från och med på måndag så kommer jag att börja käka enligt det senaste modet. Nämligen LCHF. Inte för att det är det senaste modet utan efetrsom jag känner flera som käkar det och dom säger att man mår så jevfla bra. Och det är det jag vill. Sen skadar det knappast om jag blir av med sambohullet som jag har skapat dom senaste månaderna. Att jag som är ganska liten går upp fem kilo är ganska mycket. Det är inte så att jag tycker att jag är fet eller nåt sånt, men det har helt enkelt börjat bli lite för mycket av det goda och det ska bli ändring.

Från och med första oktober kommer jag också att förlora min oskuld till att bli medlem på ett gym. Nämligen Step-In. Känns sjukt bra eftersom jag var där på en träningsvecka för ganska precis ett år sen och jag fattar upplägget. Inte nog med det så har dom också afrikansk dans som jag har velat börja träna i drygt ett år nu. Verkar inte finnas nån bättre träningsform och jag som föredetta dansare har ingen tvekan om att jag kommer tycka att det är skitkul! Och jobbigt eftersom jag har kondition som en dvärg på 400 kilo. Men det ska nog gå. Och bli kul.

Anyway, annars händer det inte mycket mer än att jag jobbar jämt, lagar mat efter jobbet och sedan däckar senast tio varje kväll. Jag inser nu att jag har blivit min mor. Men eftersom jag förhoppningsvis kommer att piggna till när jag käkar nyttigt och tränar så blir det nog bättre.

Nu har jag skrivit nog för idag iaf men jag ska bli bättre med uppdateringen av bloggen! Peace.

Kommentarer

  • Ruub säger:

    Ooh, du gör helt rätt i det här Emelie! Finns inget bättre än att komma igång med träningen igen.. Jag har precis kommit in i mina löparrutiner, livet leker igen! :)

    2009-09-23 | 19:55:16
    Bloggadress: http://commonmind.blogspot.com
  • emelie säger:

    Ja jag tror att jag kommer att må mycket bättre så jag ser fram emot att komma igång med både diet och träning :)

    2009-09-25 | 08:12:03

Kommentera inlägget här: